PracaGrupypl.praca.dyskusjeLojalka › Re: Lojalka
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lojalka
    Date: Wed, 10 Sep 2003 16:13:07 +0000 (UTC)

    Ela Suchenia <e...@a...w.sygnaturce> napisał(a):

    > [...]
    >
    > a potem leszek odpowiedział:

    > Nie, w umowie o pracę mogą zostać zawarte paragrafy dotyczące zakazu
    > konkurencji i wtedy są one traktowane jak osobna umowa (inaczej mówiąc 2
    > w 1).

    Owszem, ale tylko w czasie trwania umowy o pracę. Natomiast nie wiem, czy
    taka umowa z oczywistymi błędami w ogóle ma moc prawną - nie jestem
    prawnikiem.

    > I tu jest pies pogrzebany. W aneksie został zawarty czas obowiązywania
    > zakazu konkurencji, jednakże niezostało określone należne Tobie
    > odszkodowanie, wobec czego umowa o zakazie konkurencji, którą Tobie
    > podtykają jest nieważna.

    Nie tylko odszodowanie. Pracownik musi mieć jeszcze dostęp do tajemnic,
    których ujawnienie naraziłoby pracodawce na szkodę. W praktyce dotyczy to
    kadry kierowniczej i jakiś wybitnych specjalistów. Jest bzdurna taka umowa
    (mam na myśli zakaz konkurecji po zwolnieniu) podsuwana wszystkim jak leci,
    na wszelki wypadek.