PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenadaRe: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Date: Sat, 3 Feb 2007 15:31:25 +0100

    W wiadomości news:eq22ql$q7o$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > "CO z tego, że pracownik zarabiający 1000zł kosztuje pracodawcę 20 tys.
    > zł. Skoro go zatrudnia, to znaczy że mu się to opłaca"
    > (proporcje specjalnie zawyżyłem, aby pokazać sens rozumowania).
    Ale ono przy tych proporcjach w ogóle nie ma sensu, to zbędny zabieg.
    Proporcje nie są zawyżone tylko uabsurdalnione, trzymajmy się
    rzeczywistości.

    > I jeszcze w kwestii kto to płaci: nie ma znaczenia kto, ważne że jest to
    > koszt,
    Otóż to. W globalnym rozrachunku tak właśnie jest. Zawsze twierdziłem i
    twierdzę nadal, że pozapłacowe koszty pracy są zbyt duże (zas płacowe za
    małe).

    > który musi ponieść pracodawca (bez względu na to, czy pracownik przyniesie
    > zysk, czy nie).
    Normalne ryzyko biznesowe związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.
    Której prowadzenie nie jest przymusowe. Ale długo ponosić ich nie będzie.
    Zapłaci jedną czy kilka wypłat, a potem pracownika zwolni, albo zwinie
    działalność, albo jego zwiną.

    > Dzielenie tego na "to płaci pracownik, a to pracodawca" to tak jak
    > twierdzenie, że konsument nie płaci Vatu, bo to przecież piekarz, u
    > którego chleb kupuje, płaci ten podatek... Czyli nawiność.
    Oczywiście. Za wszystko płaci pracownik. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn (czy
    to zawinionych przez siebie czy też nie) nie jest w stanie zapłacić, to w
    krótkim czasie jest bezrobotnym.

    --
    Jotte