PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobociaRe: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-12 21:56:59
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > drzewa, ja 3 szt., a pracownik 7 szt., te 7 dostarcza mi, a ja mu na wyplate
    > wyplacalbym tylko 3 szt. A mi zostaloby 7 szt (4 zerwane przez pracownika
    > a 3 samemu zerwane)
    > Dlaczego mialbym czerpac korzysci z pracy innych?

    kontynuujac mysl spytam - ile owocow uzyskalby pracownik, gdyby nie
    przedsiebiorca?

    0 (ZERO), bo nikt nie zainwestowalby w zasadzenie w/w drzewa.

    zas
    3 > 0 - i nieistotne, ze 3 < 7.

    Pracodawca zainwestowal (zasadzenie + pielegnacja drzewa) i stworzyl
    pracownikowi stanowisko pracy (drzewo z owocami). Zatrudnil pracownika i
    wynagrodzil go. Gdyby zle zainwestowal i drzewo nie obrodzilo - straty
    pracodawcy wynioslyby:
    - zainwestowane srodki w stanowisko pracy
    - wynagrodzenie pracownika (niezaleznie od ilosci owocow na drzewie
    pracownikowi musi wreczyc owe 3 owoce).

    Tymaczasem pracownik otrzyma swoje 3 owoce niezaleznie, czy wyroslo 0 czy 1000
    owocow.

    Swoja droga - ciekawe, jak ten Twoj barter chcesz zastosowac w stosunku do
    rolnictwa - bedziesz zakopywac na polu zapotrzebowania na zboze? Topic w morzu
    preminarz polowow?

    pozdrawiam,

    glos

    Pracownik dostal prace od przedsiebiorcy i