PracaGrupypl.praca.dyskusjeJako, że dawno nie pisałem.... › Re: Jako, że dawno nie pisałem....
    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jako, że dawno nie pisałem....
    Date: Thu, 22 Feb 2007 00:48:55 +0100

    Jotte wrote:

    > To zależy czym jest to COŚ.
    > Na studiach nie zdobywa się (programowo) wąsko specjalizowanej wiedzy w
    > jakiejś tam dziedzinie. Od tego są staże, praktyki.
    > Na studiach uczy się (przynajmniej - powinno) myślenia - analitycznego
    > podejścia do problemów z danej dziedziny, metodologii, elastyczności w jej
    > doborze itd.

    Myślenia, analitycznego podejścia do problemów, nikt nie nauczy człowieka,
    który nie ma do tego odpowiednich zdolności. Jeśli te zdolności posiada -
    mogą go nauczyć zarówno studia (mało prawdopodobne), jak i koledzy w pracy,
    czasem może sobie samodzielnie tę umiejętność wypracować na podstawie
    własnych eksperymentów (tu akurat studia się przydają o tyle, że ma się na
    codzien styczność ze studentami o podobnych zainteresowaniach i można się
    wzajemnie motywować do podejmowania różnych prób).

    > To się nazywa "wyparcie".

    Nie wiem dlaczego niby wyparcie. Czy to, że ktoś inny nie chce zrobić
    doktoratu też będzie wyparciem? Albo habilitacji?