PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to naprawde z tym bezrobociem jest. › Re: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    Date: Fri, 10 Oct 2003 09:59:57 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179021013.chello.pl

    Pawel A. wrote:
    > To już moim zdaniem poważna nadinterpretacja. Przede wszystkim na
    > zasiłku długo nie pożyje bo należy się on tylko przez bodajże rok.
    > Zresztą akapit wyżej wyraźnie napisano, że podstawowym powodem
    > rejestrowania się bezrobotnych jest ubezpieczenie zdrowotne i
    > emerytalne.

    A pomoc spoleczna? Nioe tak dawno byl artykul gdzies na onecie jak to sa
    ludzie, dla ktorych od wielu lat jedynym zrodlem utrzymania jest pomoc
    spoleczna. Nie pojda do pracy no bo jak..
    Zreszta poczataj sobie to:
    http://polityka.onet.pl/162,1082749,1,RA,artykul.htm

> [...]
    > legalne zatrudnienie najłatwiej znaleźć rencistom, emerytom, lub
    > osobą zatrudnionym gdzieś na etacie - fuchy na umowę o dzieło lub
    > umowę zlecenie. Słaba kontrola legalności zatrudnienia sprawia, ze
    > pracodawcy - jak np. mój znajomy prowadzący w Podkarpackim małą
    > firmę wykonawczą - często dają potencjalnym pracownikom (zwłaszcza
    > fizycznym) wybór: "Mogę na pana wydać 1100 miesięcznie, jak będzie z
    > umową to na ręke wyjdzie ok. 800 - wybór należy do pana". W takich
    > sytuacjach wiele osób decyduje się pracować na czarno bo i tak ogólne

    Ale to jest wlasnie dlatgo, ze tyle wydajemy na pomocspoleczna. To nie jest
    przyczyna, a skutek. Nie myl tego, prosze.

    > Tak więc uważam, że sytuacja z bezrobociem jest znacznie bardziej
    > skomplikowana i szukanie i przekonywanie że wielu bezrobotnych to
    > cwaniacy jest albo naiwnością albo propaganda .

    Czesc jest, czesc nie jest. Jedynym rozwiazaniem jest dac im wadke a nie
    rybe. Zeby dac im wedke trzeba ciac wydatki jak leca...