PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Date: Wed, 23 Aug 2006 13:35:16 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 13:40:26 +0200, Irving Washington <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>
    w <echerc$6hm$1@news.onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w

    > Zwykły flipchart. Na nim skala od 1 do 5, opis skali (co znaczy dana ocena).
    > Uczestnik podchodzi i stawia kropkę.

    Uważaj, ja odniosłem wrażenie, że inicjator wątku jest zatrudniony jako
    informatyk biurowy i ma zrobić szkolenie dla
    kolegów/koleżanek/kołorkerów, tam może nie być czegoś tak zaawansowanego
    jak flipchart.

    > Może mało precyzyjnie się wyraziłem. Wywiad grupowy ma zdiagnozować
    > przekonania na temat własnej wiedzy, problemy i oczekiwania. Ankieta -
    > poziom umiejętności. Ankieta może być testem.

    Jeżeli to jest szkolenie wewnetrzne, to albo ankietę i test przeprowadzi
    się w trakcie pracy - oznacza to zmarnowanie kilku godzin pracy biura,
    dodatkowo może to zaowocować tym, że wyniki ankiety będą drastycznie
    niższe od rzeczywistych umiejętności w przypadku braku motywacji do
    poprawnego (zgodniego ze stanem faktycznym wiedzy) rozwiązania zadań.

    > Na tym polega praca trenera, żeby przekonanie owo zmienić. Oczywiście nie w
    > przypadku osób zorientowanych tylko na uczestnictwo edukacyjne (activity
    > oriented).

    <cytat>
    zajmuje sie w firmie informatyka, bede za jakis czas
    przeprowadzal podstawowe szkolenie pracownikow w zakresie informatyki w
    przedsiebiorstwie
    </cytat>
    Jeżeli jest trenerem, ok, jezeli informatykiem biurowym, może mieć
    drastycznie pod górkę.

    [ ... ]
    > No to masz potrzebę szkoleniową. Pierwszy krok do zaprojektowania szkolenia.

    Teraz opiszę środki, które mogłyby zaowocować dokształceniem się owej kobiety:
    - przypomnienie jej, że miała podręcznik do Worda, i żeby se doczytała
    - pojechanie po premii uznaniowej - nie w gesti nauczającego
    .
    Inne środki są absolutnie nieskuteczne z powodu iścia po linii
    najmniejszego oporu przez ową panią - do bieżącej pracy jest doskonale
    przygotowana.

    > Zgodnie z efektem synergii powinna wiedzieć lub wypracować rozwiązanie,
    > jakie jej pomoże się dowiedzieć.

    Zakładasz minimum współpracy u szkolonych - że oni będą chcieli się
    czegoś dowiedzieć na tym szkoleniu.

    > Dużo szkolę. Jestem certyfikowanym trenerem. Osoby, które szkolę robią
    > rzeczy b. różne. Informatyków też szkoliłem.

    A, sorry, skrót myślowy. To pytanie było do inicjatora wątku.
    W to, że osoby które idą na _płatne_ szkolenie, z którego potem moga być
    rozliczone i w zależności od efektu tego rozliczenia mogą odebrać pewną
    ilość bodźców negatywnych, jestem w stanie uwierzyć i się z tym zgodzić.

    Natomiast sytuacje, w której w biurze organizuje sie szkolenie przez
    pracownika tego biura dla pracowników tego biura daje możliwości
    olewactwa.

    > Może trzeba było dać jej samej spróbować? To, czego się doświadcza uczy
    > lepiej niż to co się słyszy. (odpowiednio: zapamiętuje się: 90% i 10%)

    Ona nie chciała samej spróbować.
    Jeżeli nie ma motywacji, najczęściej pieniężnej, niewiele osób chce
    się szkolić tak o, dla samego zdobywania wiedzy.
    Dodatkowo wizja wystąpienia mechanizmu 'pracownik został przeszkolony,
    więc możemy od niego wymagać więcej za te same pieniądze w tym samym
    czasie' spowoduje reakcję alergiczną na jakiekolwiek szkolenia.

    Innym przypadkiem jest zlecenie szkolenia zatrudnionemu na stanowisku
    informatyka/tonerowegp synaszwagra, co może prowadzić do a) żenadnego
    poziomu szkolenia, b) żenadnego i demoralizującego przepływu gotówy, c)
    powodu reakcji alergicznej opisanego powyżej.

    Reasumując: osoba która musi przeprowadzić szkolenie musi dokładnie
    poznać, co robią osoby, i znaleźć _proste_ sposoby na to, aby osobom
    robiło się szybciej i wydajniej, wtedy wszyscy będą zadowoleni -
    pracujący - bo mniej się narobią, a może nawet będą wydajniejsi,
    prowadzący szkolenie, bo na coś się przydał i zlecający szkolenie -
    kierownictwo - bo podwładni coś z tego szkolenia wynieśli.

    ja czyli jakub
    Revoke.