PracaGrupypl.praca.dyskusjena praktyki - przyjmę Warszawa › Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjmę)
  • Data: 2002-04-09 17:17:15
    Temat: Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjmę)
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Michal Mokosa" <m...@2...com.pl> napisal w
    wiadomosci news:B8D884D9.B7CE%michal@2studio.com.pl...

    Pozytywne reakcje na jasno sprecyzowane,
    > niekorzystne dla pracownika (przynajmniej na takie wygladajace)
    warunki
    > 'zatrudnienia'. To buduje. Znaczy bowiem tyle, ze sa ludzie, ktorzy
    nie maja
    > kompleksu pracowania dla kogos i rozumieja pewne naturalne procesy i
    > uwarunkowania.

    Czy rownie entuzjastycznie zareagowalbys na watek "Przyjme do pracy na
    czarno?"
    Tez nielegalne, no nie? Ale jakie wyjscie naprzeciw pracownikowi! Zero
    podatkow, ZUS-ow itd.!

    > Ale chcialem zwrocic sie do tych, ktorzy glosno krzyczeli, ze za 800
    zlotych
    > nie beda pracowac, ze to ledwie starcza na zakupy w supermarkecie
    (??? nota
    > bene chcialbym choc raz moc sobie pozwolic na takie zakupy ;-))),
    itp, itd.

    To ja tak z ciekawosci spytam - ile wynosi obecnie pensja minimalna?
    Bo mi sie o uszy obilo 870, ale nie jestem pewien.

    A - moim zdaniem - za darmo to mozna pelnic wolontariat w instytucjach
    charytatywnych, a nie nabijac kase prywtanemu pracodawcy.

    Jesli nie umial dotychczas znalezc odpowiedniego pracownika, to
    zapewne cos szwankuja metody rekrutacji? IMO oczywiscie.

    > Po pierwsze, ile chcielibyscie zarabiac i w jakim zawodzie, zeby
    pracowac
    > dobrze i wydajnie, nie naciagajac pracodawcy na prywatne rozmowy
    > telefoniczne, nie wynoszac do domu materialow biurowych, nie pijac 5
    kaw
    > dziennie (oczywiscie przerywajac prace), nie wychodzac co pol
    godziny na
    > papierosa, nie spozniajac sie do pracy, i oczywiscie bedac
    zadowolonymi z
    > pracy i placy.

    IMO, czy sie zarabia 200 czy 20000, tak samo nalezy przykladac sie do
    pracy. I tak samo nie naciagac pracodawcy. Jak komus nie pasuje praca
    i placa i z tego powodu kradnie (nie "wynosi" i nie "kombinuje") to,
    jesli bedzie zarabial 10 razy wiecej, tez bedzie kradl.

    Przecietnym zlodziejom zle sie chyba w Polsce nie zyje, a jakos dalej
    kradna, prawda?

    > A po drugie, dlaczego szukajac pracy nie potraficie sprecyzowac
    powyzszych
    > wymagan podczas skladania swojej oferty? Czemu wysylajac CV nie
    piszecie nic
    > o swoich oczekiwaniach, np finansowych?

    Bo CV nie jest miejscem, w ktorym umieszcza sie informacje o
    oczekiwaniach finansowych. Jezeli juz, albo jezeli pracodawca tego
    wymaga, mozna takie informacje zamiescic w "liscie motywacyjnym"
    (cudzyslow, poniewaz nie podoba mi sie ta kalka jezykowa).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof