PracaGrupypl.praca.dyskusjena praktyki - przyjmę Warszawa › Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjm ę)
  • Data: 2002-04-10 11:24:24
    Temat: Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjm ę)
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy rownie entuzjastycznie zareagowalbys na watek "Przyjme do pracy na
    > czarno?"

    Nie. Nie napisalem niczego, co pozwoliloby Ci wysnuc takie wnioski. Ale moze
    nie wyrazilem sie jasno w poprzednim poscie, wiec postaram sie jeszcze raz.
    Moj 'entuzjazm' dotyczy faktu, ze sa osoby, ktore IMO patrza realnie na
    swiat, w ktorym zyja, i nie zaczynaja rozmowy o pracy od kwestii 'za tyle,
    to ja palcem nie kiwne'.

    > To ja tak z ciekawosci spytam - ile wynosi obecnie pensja minimalna?
    > Bo mi sie o uszy obilo 870, ale nie jestem pewien.

    A co to wnosi do dyskusji?

    > A - moim zdaniem - za darmo to mozna pelnic wolontariat w instytucjach
    > charytatywnych, a nie nabijac kase prywtanemu pracodawcy.

    Gdybys uwaznie doczytal moj post do konca, zauwazylbys, ze moja opinia jest
    podobna, wiec nie musisz mnie do niej przekonywac.

    > Jesli nie umial dotychczas znalezc odpowiedniego pracownika, to
    > zapewne cos szwankuja metody rekrutacji? IMO oczywiscie.

    A co to wnosi do dyskusji?

    > IMO, czy sie zarabia 200 czy 20000, tak samo nalezy przykladac sie do
    > pracy. I tak samo nie naciagac pracodawcy. Jak komus nie pasuje praca
    > i placa i z tego powodu kradnie (nie "wynosi" i nie "kombinuje") to,
    > jesli bedzie zarabial 10 razy wiecej, tez bedzie kradl.

    I tu nasze opnie sie roznia. Jesli masz prace, ktora daje Ci satysfakcje
    zarowno finansowa jak i pozafinansowa (stanowisko, uznanie, rozwoj, itp. -
    patrz piramida Maslova), to na tyle Ci zalezy na tej pracy, ze nie oplaca Ci
    sie ryzykowac drobnych kradziezy i oszustw. Poza tym zapewniam Cie, ze gdy
    stac Cie na zaspokojenie swoich potrzeb, to do glowy Ci nie przyjdzie, zeby
    np wyniesc z firmy ryze papieru zamiast kupic ja w sklepie.

    Oczywiscie sa zlodzieje z powolania, ale nie rozmawiamy chyba o marginesie
    spolecznym.

    > Bo CV nie jest miejscem, w ktorym umieszcza sie informacje o
    > oczekiwaniach finansowych. Jezeli juz, albo jezeli pracodawca tego
    > wymaga, mozna takie informacje zamiescic w "liscie motywacyjnym"
    > (cudzyslow, poniewaz nie podoba mi sie ta kalka jezykowa).

    OK, rzeczywiscie nie wyrazilem sie jasno. Chodzi mi o sytuacje, gdy
    ogloszenie o pracy zawiera wyraznie sprecyzowana prosbe o umieszczenie
    takiej informacji w CV. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze na 10 aplikacji
    gora 2 spelniaja wszystkie wymogi okreslone w ogloszeniu. Dlaczego? Skoro
    zdecydowana wiekszosc wie, ze 'za 800 zlotych nie bede pracowac', to co stoi
    na przeszkodzie w podaniu kwoty, ktora nie hanbi (jak napisal ktos na tej
    liscie)?
    A list motywacyjny, czy jak go nazwiemy - idealne miejsce do napisania czym
    chce sie zajmowac, co mnie interesuje, co mnie motywuje (moze nie tylko
    pieniadze?), co chcialbym osiagnac, itp. Chyba, ze szukamy pracy
    'jakiejkolwiek'. Nalezy jednak liczyc sie z tym, ze wtedy sa duze szansy
    trafienia na pracodawce, ktory szuka 'jakiegokolwiek' pracownika. Chyba
    latwo sie domyslic dlaczego.

    > Pozdrawiam,
    > Krzysztof

    Rowniez