PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyrektor - 7 dni wypowiedzeniaRe: Dyrektor - 7 dni wypowiedzenia
  • Data: 2005-06-06 14:51:31
    Temat: Re: Dyrektor - 7 dni wypowiedzenia
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jj88a1panjfomdh8jis3k1lgdve39fb4a6@4ax.com...
    > Jaka umowa?
    > Jeżeli ja bym był prezesem holdingu, to zwalniając człowieka na tak
    > wysokim stanowisku, jak dyrektor spółki dałbym mu tylko czas na
    > spakowanie rzeczy osobistych w obecności ochroniarza.

    Niezależnie jaka umowa i jakie stanowisko - to nie ma nic do rzeczy.

    Kodeks Pracy jest aktem nadrzędnym nad Umową o pracę i zadaniem Kodeksu
    Pracy jest przede wszystkim chronieniepraw pracowniczych (przynajmniej w
    zakresie okresu wypowiedzenia).

    Tak więc Umowa o prace może zawierać klauzulę o DŁUŻSZYM okresie
    wypowiedzenia niż to jest zapisane w przepisach KP, jeżeli to wypowiedzenie
    następuje przez pracodawcę (w przypadku wypowiedzenia przez pracownika,
    pracownik w swoim oświadczeniu o wypowiedzeniu może wybrać okres
    wypowiedzenia - kodeksowy albo umowny).

    Nie nalezy tu mylić okresu wypowiedzenia z tzw. "Zwolnieniem z obowiązku
    świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia" - co właśnie równa się okresowi
    na "spakowanie manatków" i wyprowadzke za mury zakładu pracy, jednakże nie
    zabiera to pracownikowi (nawet Dyrektorowi czy Prezesowi Holdingu)jego
    uprawnień pracowniczych wynikających z KP odnosnie okresu wypowiedzenia.

    Wyżej wymienione regulacje maja jednak zastosowanie tylkoi wyłącznie w
    przypadku zawarcia z takim "Dyrektorem" czy "Prezesem" UMOWY o PRACĘ, w
    dzisiejszych czasach jednakże w przypadku takich stanowisk, zamiast umowy o
    pracę zawiera się bardzo często tzw. Kontrakt Menadżerski, który NIE JEST
    umowa o pracę, lecz zwykła umową cywilnoprawną, wówczas przepisy Kodeksu
    Pracy NIE MAJĄ ZASTOSOWANIA, pozostaja jedynie uregulowania "kontraktowe".

    pzdr