PracaGrupypl.praca.dyskusjeChore wymagania pracodawców › Re: Chore wymagania pracodawców
  • Data: 2003-03-20 19:05:04
    Temat: Re: Chore wymagania pracodawców
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2smtjrq1w.fsf@pierdol.ninka.net...

    > do budzetu.
    > stamtad najwiecej idzie na ZUS, na KRUS, na rozne agencje panstwowe,
    > na diety poselskie, na kolesi co ich trzeba na stolkach umiescic, na
    > doplaty do nierentownych panstwowych molochow, jak np. spolki
    > weglowe....
    > dlugoby wyliczac.

    Proponuje zajrzec na
    http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/wydatki_
    budzetu/wydatki_2000.doc
    aby zobaczyc np. strukture wydatkow w 2000 roku. Ogolnie pieniadze glownie
    ida na
    - wydatki socjalne ( ZUS - pokrycie tego, co jest przekazywane do Funduszy
    Emerytalnych, KRUS, zasilki )
    - podstawowe funkcje panstwa ( sady, prokuratura, policja itp )
    - subwencja dla samorzadow ( oswiata )
    - obsluge zadluzenia

    > nikt.
    > system taki ubezpieczen jaki w polsce jest rypnie sie juz niedlugo.
    > niech no tylko osiagniemy deficyt budzetowy ok. 60%. (blisko juz
    > jest).
    > nstapi wtedy krach finansow publicznych i bedzie FIGA.

    Co bedzie np. za 50 lat nie wie nikt ( niedawnoo byla 50 rocznica smierci
    Stalina, kto w roku 1953 mogl przewidziec obecny wyglad swiata ? ),
    ale system powoli sie zmienia ( fundusze emerytalne ) i krach jest b. malo
    prawdopodobny ( na poczatku XX wieku wyliczano, ze za 100 lat, to w
    Paryzu bedzie powtawalo konskiego nawozu, ze nikt go nie wywiezie )

    --
    Jacek