PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
  • Data: 2005-09-22 23:00:13
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A wiesz, że nie wszyscy renciści dostają taką
    > rentę? A wiesz, że nie wszyscy ci, którzy mają grupę inwalidzką
    > dostają jakąkolwiek rentę?
    tutaj stajemy przed problemem dobrego prawodawstwa. i - co chyba nawet
    ważniejsze - nieuchronności odpowiedzialości prawnej. a to jakby mocno w
    naszym kraju szwankuje

    > To należy zrozumieć, że zwolnienie tych ludzi spowodowało
    > by zmniejszenie bezrobocia w Polsce? Czy taki jest plan PO
    > w kwestii zmniejszenia bezrobocia?
    w prostej linii można widzieć że jest to tylko "zwolnienie ludzi". ale to
    nie jest takie proste.
    pracownik dla firmy = koszt. i ten koszt musi się równoważyć z przychodem.
    stanowiska produkcyjne czy handlowe to sprawa oczywista. a poza nimi
    pozostaje cała masa stanowisk biurowych, które de facto są stanowiskami
    kosztowymi (nie przynoszącymi dochodu wprost). jak firma ma duży obrót, to
    potrzebuje masę ludzi w księgowości. przy jednej-dwóch fakturach dziennie
    osoba na stałe to duże nieporozumienie. administracja - analogicznie to
    samo... nie wchodzac zbytnio w szczegóły - takich stanowisk kosztowych
    każda firma potrzebuje określoną ilość. i na pewno nie więcej. a tworzenie
    "sztucznych" stanowiskto nic więcej jak tylko większe koszta. i co najwyżej
    może chodzić przy tych "osobach przerzucających papierki" własnie o to żeby
    nie było tych stanowisk za duzo, zwłaszcza w administracji publicznej,
    gdzie wydawane są pieniadze publiczne.

    > To ciekawe, zwłaszcza jak Kaczor Donald mówi w spocie, że jego

    to w końcu kaczor czy donald? nie widzisz subtelnej różnicy między po i pis?

    > Zaraz, zaraz... To jednak mimo tych sukcesów, są jakieś stanowiska,
    > które są dla nich atrakcyjne? Jak ktoś robi świetne interesy, to po co
    > pcha się do władzy? Chce robić _jeszcze_lepsze_?
    co do karuzeli stanowisk się nie wypowiadam, bo primo - tak się dzieje
    zawsze, secundo - nie mam na to wpływu.
    ale IMHO jak do władzy dochodza ludzie którzy wiedza jak zarabiać pieniądze
    to nie może się zdarzyć inaczej jak dostosowanie warunków istnienia państwa
    właśnie dla przedsiębiorczości - i dla małych, i dla średnich, i dla duzych
    firm

    > Ustawy i zarządzenia pod przedsiębiorców, czyli pod samych siebie?
    > Tak, tak - PO chce zrobić MNIE i 'całemu społeczeństwu', bo jak
    > im będzie dobrze, to i mnie??????
    hmm... tak to się dziwnie składa, że zarobić można będąc pracownikiem albo
    pracodawcą.
    i wspólny mianownik do tego jest w dobrze prosperującej firmie.
    czyli żeby pracownik i pracodawca zarobili, firma musi mieć jak najlepsze
    warunki żeby zarabiać
    powiesz że jeszcze musi mieć pieniądze państwo? no tak. tylko jest pytanie,
    czy lepiej jest zarobić np. na sprzedaży 2 zł na sztuce i sprzedać tych
    sztuk towaru 50 w miesiącu czy też mieć ten sam towar i sprzedać jedną
    sztuke w miesiącu i mieć na tym zarobione 50 zł. niby obrót w pierwszym
    przypadku większy, bo się więcej trzeba napracować (zakładam równowagę
    kosztów sprzedaży, co w gruncie rzeczy jest wykonalne) ale jakoś wydaje mi
    się że łatwiej znaleźć klientów którzy zapłacą taniej niż drozej za dany
    towar.
    i analogcznie jest z państwem - czy lepiej zeby (przysłowiowy) jeden zakład
    płacił państwu 50 zł czy też żeby 50 zakładów płaciło po 2 zł.

    --
    _to tylko moje zdanie_ (gro)_