PracaGrupypl.praca.dyskusjeA jednak Any User ma racje ... › Re: A jednak Any User ma racje ...
  • Data: 2008-05-13 17:54:01
    Temat: Re: A jednak Any User ma racje ...
    Od: sz <s...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > A może nie.
    > Jutro mogę mieć wypadek i zostać inwalidą, mogą u mnie wykryć śmiertelną
    > chorobę, mogę dostać propozycję nie do odrzucenia którą szanując siebie
    [...]

    jesteś odpowiedzialny i stać cię na to więc masz ubezpieczenie,
    oszczędności czy coś tam.
    statystyczny Jotte ma niewielką szansę na tragedię takiej skali żeby
    zepchnęła go na drastycznie niższy poziom życia.

    > Chroni. Po prostu jeszcze nie musiałem skorzystać.

    można to i tak rozumieć - jak ubezpieczenie. trzeba tylko pamiętać że
    składka ma swoją cenę.
    jednak ciagle uważam że wybrałeś niewłaściwą polisę, ubezpieczasz się od
    czegoś co ci nie grozi :]

    (powyższe było przy założeniu że chodzi ci o siebie samego - i pojawia
    się sprzeczność. za to przyjmując że chodzi ci o innych - wszystko staje
    się jasne. po prostu lubisz dzielić się z bliźnimi, nie wypada tego
    krytykować, ale uważaj z kim się dzielisz :) natomiast zdecydowanie
    potępiam zmuszanie kogoś do dzielenia się z innymi)

    > Ohydnie powiedziane. Ja wśród takich ludzi mam przyjaciół, z dzieciństwa
    > jeszcze. I to sprawdzonych w życiu.

    określenie "lud" nie oznacza że są gorszym gatunkiem ludzi. ale dotyczą
    ich inne realia ekonomiczne niż ciebie, tylko to miałem na myśli.

    > One wcale nie były tworzone w takich warunkach. Wiele kluczowych zmian w
    > prawie pracy wprowadzono w początkowym okresie _naszej_ gospodarki
    > rynkowej, w czasie promowania przedsiębiorczości i hasła "weź swój los
    > we własne ręce", w czasach stolików i łóżek polowych na bazarach,
    > firemek-krzaków itp.

    oraz w okresie gdy ludzie byli zwalniani całymi grupami bo ich zakłady
    pracy traciły sens istnienia, podobnie jak PGRy i całe gminy gdzie
    większość mieszkańców nie miała co ze soba zrobić po likwidacji jedynej
    firmy w okolicy.
    ale ja nawet nie twierdzę że koniecznie trzeba zaraz zlikwidować pomoc
    społeczną. wystarczy na początek oddzielić prawdziwych bezrobotnych od
    cwaniaków.