PracaGrupypl.praca.dyskusjeMobbing i zwolnienie z pracy › Mobbing i zwolnienie z pracy
    From: Andyk <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Mobbing i zwolnienie z pracy
    Date: Wed, 17 Jan 2007 09:21:40 +0100

    Witam!

    Taka sytuacja:

    Pracowałem sobie w pewnej lubelskiej firmie. Od pewnego czasu byłem
    szykanowany przez zwierzchnika. Docinki, insynuacje, kwestionowanie
    moich umiejętności zawodowych (chociaz na pierwszy rzut oka wszyscy
    widieli, że mam większe), ubliżanie, restrykcje... Klasyczne przykłady
    mobbingu.

    Napisałem pismo do prezesa firmy, żeby zwrócił uwagę na zachowanie
    mojego przełożonego. Grzeczne, bez oskarżeń, kilka przykładów i prośba o
    ustosunkowanie się do pisma.

    Wczoraj zostałem wezwany do szefa, gdzie czekało już na mnie
    wypowiedzenie. Bez dyskusji, bez komentarzy, bez konforntacji, bez
    uzasadnienia.

    Czy coś mogę zrobić w tej sprawie? Podać do sądu pracy czy coś? Jakieś
    odszkodowanie za straty moralne i finansowe?

    Nie wiem, jakie są szanse i czy w ogóle warto. Popełniłem kilka błędów:
    1) składając pismo nie wziąłem opieczętowanej kopii, więc mogę wyrzucić
    i powiedieć, że niczego takiego nie było
    2) na zachowanie zwierzchika mam tylko świadków, ale oni boją się
    stracić pracę, więc będą zeznawać niechętnie
    3) podpisałem wypowiedzenie, więc chyba po ptokach...

    Zresztą jeśli będzie sprawa, to firma bierze dobrego adwokata i mają
    mnie w d...

    Jakieś pomysły?

    Pozdro
    Andrzej