PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co wy na takie dictum? ;)

  • 31. Data: 2007-07-06 17:37:32
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
    news:slrnf8suri.fvq.nie.dorobilem@mak.ant.pl...
    > To wytłumacz, czy kupując w sklepie mleko Łaciate 3.2% wspieram
    > wyzyskiwaczy czy nie? W jakich firmach mam nie kupować, aby wyzyskiwaczy
    > nie
    > wspierać?
    > I drugie pytanie, jeżeli musisz kupić mleko w sklepie (zakładam, że pijasz
    > mleko) to czym się kierujesz przy wyborze konkretnej marki?

    CHCE BY URZEDNICY Z URZEDU PRACY ICH NIE WSPIERALI POPRZEZ TEGO RODZAJU JAK
    OMAWIANIE AKCJE - WIEKSZYCH LITER JUZ NIE MAM. KONIEC PRZEKAZU. EOT.

    P.S. Jesli juz chca takie akcje przeprowadzac to w ich ramach (i tylko
    podzcas tych akcji) powinni okreslic minmalna pensje netto na wiecej niz
    750.

  • 32. Data: 2007-07-06 17:39:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > podzielony przez 2 zostanie przekazany na zasilki dla bezrobotnych.
    > Zasilek
    > wyniesie 1/2 sredniej pensji, bedzie bezwzgledny i bezterminowy.
    > Wynik: samoregulujacy oscylujacy, sprawiedliwy system globalnego wplywania
    > na cene pracy. Powstanie rynek na ktorym bedzie sie oplacalo edukowac
    > (inaczej skonczysz na marnym zasilku by nie wywolywac presji cenowej na
    > prace czlowieka wyedukowanego i doswiadczonego).
    > Ktos powie, ze wtedy bedziemy mieli samych zasilkowicow. Bullshit. Kraje
    > ktore wydaja bardzo duzo na socjale maja na ogol najwyzszy stopien

    Hmm, dosc naiwnie patrzysz na swiat.

  • 33. Data: 2007-07-06 17:52:48
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 19:39:18 +0200, Ghost napisał(a):

    > Hmm, dosc naiwnie patrzysz na swiat.

    a jakies ekonomiczne argumenty?
    Bo ja nie widze kolejek przed chinska ambasada gdzie istnieje relatywnie do
    Europy czysty kapitalizm.

  • 34. Data: 2007-07-06 18:01:55
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    "Tomek" <t...@v...pl> wrote in message news:f6i1st$4mu$1@news.onet.pl...

    > A widzisz w tym coś złego? Bo ja nie. Z jakiej paki mamy się dać okradać . Na
    pielęgniarki nie ma ale na nierobów ma się
    > znaleźć, no bez przesady z tym socjalem.

    pielegniarki tez dymaja! - dac im wezawanie ze Slupska do pracy za
    600 zl miesiecznie !!

    Zomo

  • 35. Data: 2007-07-06 18:08:41
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > Zgadzam sie by towary w sklepach byly drozsze po to, by ludziom placono znaczaco
    wiecej niz 750 na reke

    ale co ty piszesz??!!! towary moga byc w tych samych cenach, ludzie moga
    zarabiac 50% wiecej a jedynym kosztem bedzie wolniejszy wzrost fortun
    pracodawcow, i to o tyle wolniejszy ze NIE BEDA W STANIE TEGO
    ODCZUC !! Niejeden z nich woli sobie kupic kolejnego Mercedesa do
    kolekcji niz dac pracownikom po 100 zl podwyzki... Nie dajmy sie
    oszukac!! Nie pozwalajmy aby naszym kosztem odbudowywala
    sie nowobogacka arystokracja !!!!!!

    Zomo

  • 36. Data: 2007-07-06 18:15:23
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    "Tomek" <t...@v...pl> wrote in message news:f6krv0$p2k$1@news.onet.pl...
> [...]
    pracy (bo inaczej utrata statusu). Jak myslisz
    przyszli. I dopoki dostaja takie prezenty jak -

    > Co ty pierd... Z jakiej paki ja mam kogoś utrzymywać bo się komuś robić nie chce.

    z prostej przyczyny - zebys SAM nie stracil pracy...
    Jak pojdzie do roboty za 600zl a nieszczesliwie bedzie
    to firma TWOJEJ branzy to moze sie okazac ze TWOJA
    praca okaze sie za droga, bedziesz musial dorownac do jego
    placy albo znalesc sobie inna prace (lub gdzie indziej)...

    No chyba ze jestes z tych "ustawionych", masz prace nawet
    jakby sie swiat zawalil, gwarantowane przez panstwo wysokie
    zarobki, to nie masz sie co martwic..

    Zz

  • 37. Data: 2007-07-06 20:12:10
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ZOMO pisze:

> [...]
    > praca okaze sie za droga, bedziesz musial dorownac do jego
    > placy albo znalesc sobie inna prace (lub gdzie indziej)...

    Następny komunista. Jakoś w branży w której robie jest raczej nie dobór
    ludzi i to oni dyktują warunki. Ale ci ludzie nie muszą pracować całe
    życie za 600 zł ( nie wiem skąd to wziąłeś ). Mogą nauczyć się jakiegoś
    konkretnego zawodu i zarabiać 2k i więcej.

  • 38. Data: 2007-07-06 20:33:41
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    "Tomek" <t...@v...pl> wrote in message news:f6m7mq$3p4$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pracować całe życie za 600 zł ( nie wiem skąd to wziąłeś ). Mogą nauczyć się
    jakiegoś konkretnego zawodu i zarabiać 2k i więcej.

    nie czuj sie tak pewnie - jesli jak powiadasz w twojej branzy jest niedobor
    pracownikow i o ile nie jest to jakas branza extremalna (np. grabarz) to
    juz sie nie boj, wolny rynek zrobi swoje, studiuje sie teraz coraz krocej
    a ludzie coraz czesciej wybieraja kierunki "komercyjne". Za rok, gora dwa
    bedziecie mieli pod firma kolejke absolwentow gotowych pracowac za
    poldarmo zeby zrobic praktyke

    Zomo

  • 39. Data: 2007-07-06 21:48:40
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ZOMO pisze:

> [...]
    > a ludzie coraz czesciej wybieraja kierunki "komercyjne". Za rok, gora dwa
    > bedziecie mieli pod firma kolejke absolwentow gotowych pracowac za

    Może. Ale ja mogę dużo rzeczy robić - teraz pracuje jako pracownik
    umysłowy, mogę pracować fizycznie jeżeli obecna praca będzie mniej
    opłacalna niż fizyczna.

  • 40. Data: 2007-07-06 21:50:53
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 21:33:41 +0100, ZOMO napisał(a):

> [...]
    > a ludzie coraz czesciej wybieraja kierunki "komercyjne". Za rok, gora dwa
    > bedziecie mieli pod firma kolejke absolwentow gotowych pracowac za

    albo Kalata wpusci Chinczykow, juz wpuscila Ukraincow, Rosjan, ale Ci nie
    chca do nas jechac bo maja juz UE obadane (We Wloszech jest wiecej
    Ukraincow niz Polakow).
    Smiesza mnie "wolnorynkowcy pracy". Czlowiek to chyba najbardziej
    rozpowszechniony towar, oglosmy absolutny wolny rynek pracy i zaraz na
    Twoje miejsce znajdzie sie 10 Wietnamczykow. A cholernie zdolni sa. Znam
    przypadek ze gosciu przyjechal w poniedzialek a we wtorek na bazarze
    sprzedawal ciuchy znajac podstawowe zwroty w jezyku polskim.
    Indie maja fachowcow w kazdej branzy, beda robic za 1/5 tego co Polak,
    wpuscmy ich.