PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co wy na takie dictum? ;)

  • 71. Data: 2007-07-09 15:44:55
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1q576uswcuk06.yqgz0lf60jck.dlg@40tude.net the_foe
    <t...@W...pl> pisze:

    > uwazaj, bo jak nie zachce zdechnac to zapewne zainwestuje w noz (10 zl) i
    > zabije Cie dla 20 zl.
    > Z punktu widzenai ekonomii niesamowita rentownosc
    > inwestycji, i nawet mozna dopisac do tego prosta ideologie: darwinizm.
    Która to teoria znajduje potwierdzenie także w odniesieniu do ewolucyjnych
    błędów i ślepych ścieżek. Np. wówczas gdy czyjeś "człowieczeństwo" sprowadza
    się wyłącznie do przypadkowej, i czysto biologicznej przynależności do
    gatunku.

    --
    Jotte

  • 72. Data: 2007-07-09 17:00:12
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Świadczy raczej o dużej niechlujności kodu.

    To jak to się robi profesjonalnie ? Kiedyś klepnąłem
    trochę kodu w php, raczej tak z przymusu, bez żadnej
    praktyki w tym języku i nie byłem świadom o coding standards.
    Raczej php mnie odstraszyło, ale to taka subiektywna opina.

  • 73. Data: 2007-07-09 19:24:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 19:15:47 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    w <augewniad49m$.nfdvjvxcl5k0$.dlg@40tude.net> napisał:

    > a jakie siadczenia dostaje bezrobotny za ktore sam nie zaplacil wczesniej
    > (zasilek) lub ma ze wzgledu na konstytucyjny obowiazek panstwa

    Obawiam się, że podatki które odprowadza podczas swojej pracy przyszły
    bezrobotny nieszczególnie pokrywają zasiłek i koszty jego obsługi.

    > przyklad:
    > Sa 3 stanowiska pracy i 4 ludzi chetnych. Jak myslisz czy place beda wyzsze
    > jesli tych 4 bedzie sie "bilo" o 3 miejsca pracy czy jesli 3 powie do 4.
    > "ty nie aplikuj a my Ci zaplacimy tyle i tyle % z naszych zarobkow"?

    Rewela, to ja chcę być ten czwarty, i ja chcę ustalać ów %.
    Jeżeli % jest za duży, pozostałej trójce nie opłaca siępracować, tylko
    przesunąć się na drugi koniec stawki.
    Jeżeli za mały, sytuacja redukuje siędo warunków początkowych -
    konkurencji 4 osób o 3 stanowiska.
    Potrafisz palcem pokazać kogoś lub grupę, która jest w stanie
    odpowiednio dobrać % aby pasował jednym i drugim?

    > Ten przyklad pokazuje sens istnienia bezwzglednych zasilkow dla

    Ten przykłąd zakłada idealnie sferycznego Świętego Mikołaja
    poruszającego się w próżni doskonałej ruchem jednostajnie
    przyspieszonym.

    > bezrobotnych, ktore sa alternatywa dla plac minimalnych.
    > Sa trzy metody wplywania na globalny poziom zarobkow: silne zwiazki

    Wpływania w dół.

    > zawodowe, place minimalne, bezwzgledne i bezterminowe zasilki dla

    Związek zawodowy jest w stanie doskonale spowolnić rozwój zakładu.
    Na sensowność płacy minimalnej dowodów nie ma, bezterminowe zasiłki są
    albo tak niskie, że są pomijalne, albo tak wysokie, że pracować się nie
    opłaca.

    > bezrobotnych. Gwarantuje Ci ze pracodawcy najbardziej lubia place minimalne
    > bo daja sie latwo obejsc. W Szwecji praktycznie nie ma zwiazkow zawodowych

    Jak się dają obejść? Wszystkie obejścia które widziałem bazują na płacy
    minimalnej.

    > i placy minimalnej bo socjale sa mocnym konkurentem dla pracodawcow. We

    Jeszcze kto za to płaci? Astrid Lindgren i jej 102% podatków?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 74. Data: 2007-07-09 19:31:06
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 19:15:23 +0100, ZOMO <f...@p...onet.pl>
    w <f6m2bb$ikl$3@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    pracy (bo inaczej utrata statusu). Jak myslisz
    przyszli. I dopoki dostaja takie prezenty jak -

    > z prostej przyczyny - zebys SAM nie stracil pracy...
    > Jak pojdzie do roboty za 600zl a nieszczesliwie bedzie
    > to firma TWOJEJ branzy to moze sie okazac ze TWOJA
    > praca okaze sie za droga, bedziesz musial dorownac do jego
    > placy albo znalesc sobie inna prace (lub gdzie indziej)...

    Go ahead, zrób studia, potem ileś lat doświadczenia i pracuj na moim
    stanowisku za 600 netto.
    Ja sobie mogę pojechać za granicę.

    Praca w okolicy minimalnej płacy nieszczególnie dotyczy specjalistów
    poszukiwanych na całym świecie - są bardziej chciwi i potrzebni.

    > Zz

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 75. Data: 2007-07-09 19:40:50
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]
    > praktyki w tym języku i nie byłem świadom o coding standards.
    > Raczej php mnie odstraszyło, ale to taka subiektywna opina.

    Oddziela warstwę prezentacji od logiki. Są różne szkoły
    i różne "gotowce" - od przeróżnych Railsopodobnych frameworków,
    po frameworki z rodziny event-driven.

    Można też korzystać po prostu z samych silników szablonów
    (tych też jest sporo). Fakt, że wiele rzeczy zrobiło się
    sensownych dopiero w PHP5...

    PHP odstrasza i to bardzo, bo nie dyscyplinuje programisty.
    Takowy musi być sam już zdyscyplinowany, by tworzyć porządny
    kod.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2007-07-09 20:12:34
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 07 Jul 2007 12:58:50 +0200, Any User <t...@t...pl>
    w <f6nrl9$ofn$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Pytanie uzupełniające: jakie kwalifikacje mają "programiści z górnej
    > półki", czym się zajmują, gdzie pracują i jakiego rzędu kwoty zarabiają?
    >
    > Bo zatrudniam kilku programistów i wprawdzie nie zajmują się oni
    > pisaniem akurat CMS, ale piszą głównie w PHP. I jakoś nie mogę sobie
    > wyobrazić nikogo "z górnej półki", no może poza jakimiś abstrakcyjnymi
    > programistami w laboratoriach NASA, ale to czysta fantastyka i nie
    > potrafię sobie tego w głowie dopasować do obecnego rynku pracy...

    Dziwnym nie jest, ponieważ programista z górnej półki nie będzie
    pracował u kogoś, kto prezentuje takie debilne podejście do zarządzania
    jak ty.

    To są na przykład goście, którzy robią dema do gier na najnowsze
    konsole.
    Albo serca sterowników kart do PCtów, albo nowe silniki do gier.
    Albo nowe techniki optymalizacji, albo nowe ficzery do baz danych.
    Albo programiści google - znam jednego, jezeli on mówi, że goście
    wymiatają, to oni rzeczywiście wymiatają.

    Mylisz gwiazdy z odbiciem na powierzchni stawu.

    W skrócie - to są tacy goście, do których dzwonią pracodawcy, a nie
    odwrotnie.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 77. Data: 2007-07-10 17:36:52
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:
> [...]
    >
    > PHP odstrasza i to bardzo, bo nie dyscyplinuje programisty.
    > Takowy musi być sam już zdyscyplinowany, by tworzyć porządny

    Ok. Rozjaśniłeś trochę sprawę. Fakt, że są języki bardziej lub
    mniej zmuszające do właściwego stylu programowania.
    Z phapem nie miałem i nie mam doświadczenia, więc
    i tak mój kod był ad hoc tworzony, aby zaliczyć :)

  • 78. Data: 2007-07-10 17:59:20
    Od: pw <p...@o...pl>

    tukan pisze:

    > Ok. Rozjaśniłeś trochę sprawę. Fakt, że są języki bardziej lub
    > mniej zmuszające do właściwego stylu programowania.

    Tylko te zmuszające bywają dużo mniej elastyczne i "przegadane" -
    dlatego ja np. takich nie cierpię.

    Pozdrawiam
    pw