PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracy, a polecenie przełozonego o przyjsciu na wieczór do pracy.

  • 1. Data: 2007-07-05 08:03:23
    Temat: Umowa o pracy, a polecenie przełozonego o przyjsciu na wieczór do pracy.
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Witam

    Mam podpisaną umowę o pracę na stanowisku informatyk. Standardowe 8 godzin
    koniec o 15.00
    Czy pracodawca moze mi nakazać przyjść o 17 (czyli 2 godz później), żeby
    rozdawać jakieś ankiety (calkowicie nie zwiazane z moja pracą).

    Pomóźcie bo dla mnie to wydaje się całkowicie bzdurne.

    Pozdrawiam i z góry dzieki

  • 2. Data: 2007-07-05 09:35:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 5 Jul 2007 10:03:23 +0200, "Skrzekacz" <s...@w...pl>
    wrote:

    >Czy pracodawca moze mi nakazać przyjść o 17 (czyli 2 godz później), żeby
    >rozdawać jakieś ankiety (calkowicie nie zwiazane z moja pracą).

    Nakazać Ci może. Ty możesz się nie zgodzić.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-07-05 21:07:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6i8u2$9m9$1@nemesis.news.tpi.pl Skrzekacz
    <s...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Czy pracodawca moze mi nakazać przyjść o 17 (czyli 2 godz później), żeby
    > rozdawać jakieś ankiety (calkowicie nie zwiazane z moja pracą).
    Może, czemu nie?
    Zażądaj wydania polecenia na piśmie.
    Stanowisko na jakim jesteś zatrudniony masz na umowie. Zakres obowiązków
    albo na umowie albo w osobnym dokumencie.
    Jeśli czynność nie znajduje się w zakresie obowiązków (nie daj sie zmylić
    często używanym, nic nie znaczącym zwrotem "wykonywanie innych poleceń
    przełożonych" - pełno o tym informacji w sieci) możesz spokojnie odmówić
    wykonania.
    Jeśli będzie to dla ciebie korzystne możesz to oczywiście wykonać i
    rozliczyć jako pracę w godzinach nadliczbowych albo zaproponować, że zrobisz
    to w ramach umowy cywilno-prawnej.

    --
    Jotte