PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych

  • 51. Data: 2008-05-22 12:29:35
    Temat: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > Swoja opinie na ten temat obszerniej wyrazilam tu:
    > http://blog.pasnik.pl/?p=130 , a w skrocie: w Linuxie denerwuje mnie wlasnie
    > pogarda tworcow i uzytkownikow dla "pani Basi" i Windowsa lubie wlasnie za
    > dobre traktowanie pani Basi.

    Nie mam pogardy dla "pani Basi", w tej formie przyznałem przedpiścy rację.
    Program faktycznie może powodować "mały szok" dla osoby niezaznajomionej z
    komputerami (zwłaszcza braki w tłumaczeniu).

> [...]
    > nawet, gdy maja niezbedna do tego inteligencje - bo nie daje im to
    > satysfakcji i nie interesuje ich zdobywanie kolejnych "stopni
    > wtajemniczenia" w tej dziedzinie. Moga chciec przeznaczyc swoje zasoby
    > umyslowe i czasowe na cos innego, wazniejszego i ciekawszego dla nich, a
    > komputer jest tylko narzedziem, ktory ma dzialac latwo i sprawnie i nie
    > stawac zanadto na drodze do celu. Wiekszosc ludzi jest wlasnie takich i to
    > dlatego Linux sie nie rozpowszechnil, mimo ze jako system darmowy powinien
    > juz dawno wyprzec produkty komercyjne z rynku, gdyby tak samo dobry lub

    Właściwie całkowicie się z Tobą zgadzam, dlatego też cieszę się z
    powstawania takich dystrybucji jak Ubuntu.
    Faktem jest, że często występują braki np. sterowników... zresztą znasz te
    argumenty.
    Rozmawiamy jednak o komputerach w firmach, gdzie nie mogę zrozumieć owczego
    pędu do zakupowania licencji na Win tam, gdzie jest to zbędne. Wierz mi, że
    _bardzo_ dużo stanowisk roboczych całkowicie może być wyposażone w wolne
    oprogramowanie. Potrzebna jest jednak podstawowa wiedza administratorów (i
    dobra wola) - za to oni biorą pieniądze, żeby wiedzieć: co, jak i z czym
    współpracuje.
    powszechny jest pogląd, że z Windows wszystko współpracuje, jednak grupy
    pełne są zapytań np. "dlaczego WinXP w sieci nie widzi się z W98?".
    Oczywiście, w grupach linuksowych też są podobne kwestie, ale to i tak
    oznacza, że z Windows, nie do końca jest tak "różowo"...

    > A mnie, jak juz wspomnialam, poza kwestiami przyjaznosci dla uzytkownika
    > denerwuje wlasnie ta zareprezentowana tu po raz kolejny postawa srodowiska
    > fanow Linuxa: poczucie wyzszosci i lekcewazenia wobec kazdego, kto nie
    > podziela ich pasji i nie uznaje jej za warta inwestowania wysilku.

    Nie lekceważę nikogo (przecież odpowiadam na posty ;-)).
    Jestem _zwolennikiem_ Linuksa (nie fanboyem - uważam to określenie za
    pejoratywne), dostrzegam jego plusy jak i minusy (dla mnie głównym jest
    wciąż niedostateczne wsparcie sprzętu). W kwestii przyjazności
    oprogramowania wszystko się obecnie szybko zmienia, a jak szybko się
    zmieni, to zależy tylko od użytkowników. Większe zapotrzebowanie zwykle
    skutkuje większą podażą.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    Ps. Już od pewnego czasu z zainteresowaniem czytam Twojego bloga. Bardzo
    ciekawe spostrzeżenia z NZ.

  • 52. Data: 2008-05-22 12:31:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, ChrissP. <k...@-...-tnij-onet.pl> wrote:

    > Jak GIMP ;-)

    Oczywiście. Kiedyś ludzie i w DOSie wpisywali komendy i się dało.

    Tylko, że GIMP ma interfejs nieintuicyjny, a interfejs MSO jest
    zwarty i pozwala dostać się prawie wszędzie na zasadzie 1-2
    kliknięć. GIMP jest krowiasty, interfejs zajmuje kupę
    niepotrzebnego miejsca i jest trudno dostępny.

    Tu masz ciekawy artykuł:
    http://www.relevantive.de/gimp/report/results_usabil
    itytest_05.04.html
    Wprawdzie na temat GIMPa 2.0, ale w 2.4 to się niewiele w tym temacie
    zmieniło.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2008-05-22 13:03:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > dobra wola) - za to oni biorą pieniądze, żeby wiedzieć: co, jak i z czym

    Ten owczy pęd bierze się z tego, że użytkownicy komputerów firmowych
    również mają problemy z obsługą czegoś innego, niż Windows - w istocie
    nawet z Windows mają spore kłopoty, a gdyby im jeszcze dać system, w
    którym nie ma "Internetu" na pulpicie, lub z innymi tego typu różnicami,
    to po pierwsze produktywność ich pracy by mocno zmalała, a po drugie,
    ciągle by łazili do informatyków z każdą głupotą.

    Uwierz mi, że w dłuższej perspektywie taniej jest każdemu pracownikowi
    kupić Windows + Office i mieć problem z głowy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 54. Data: 2008-05-22 13:19:46
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Immona wrote:

> [...]
    > http://blog.pasnik.pl/?p=130 , a w skrocie: w Linuxie denerwuje mnie
    > wlasnie pogarda tworcow i uzytkownikow dla "pani Basi" i Windowsa lubie

    To jest częste zjawisko w bardzo wielu różnych społecznościach, nie tylko
    tych związanych z Linuksem.
    Prosty przykład: wielu miłośników literatury pogardza ludźmi, którzy nie
    chcą trwonić swojego czasu na czytanie. Na dodatek raz na jakiś czas
    pojawiają się w radiu czy telewizji jacyś nawiedzeni humaniści, którzy
    rozpaczają, że przeciętny Polak czyta rocznie tylko ileś tam książek (czy
    może jakiś ułamek książki)...

  • 55. Data: 2008-05-22 13:20:24
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > Nie. Bo działa szybciej, jest wygodniejszy, ma większą bibliotekę już
    > wypracowanych rozwiązań i co ważniejsze jest powszechniejszy.

    OO 3.0b staruje błyskawicznie (>1s), to samo Word 2003. Różnicy w prędkości
    działania nie stwierdziłem. Różnica wypracowanych rozwiązań... Szablony
    dokumentów dostępne są w obydwu. OO - kiepsko z makrami itp. Jak wiadomo,
    wszyscy w biurach używają języków zkryptowych przy tworzeniu
    dokumentacji...
    Czy Word jest wygodniejszy? Zapewniam Cię, że nie dla wszystkich (zwłaszcza
    2007). Mnie do szewskiej pasji czasami doprowadza, gdy zawiesza się przy
    otwieraniu dokumentów z innych wersji pakietu... Co ciekawe, przy próbie
    otworzenia na stanowisku obok - wszystko ok.
    Takie sytuacje powodują u mnie niechęć do programu za grube pieniądze...

    > http://www.microsoft.com/money/bankonline.aspx
    > http://web.intuit.com/personal/quicken/search.cfm?ty
    pe=basic&qwid=qw1600&qmid=qm1600&qbid=qb1700&qbmid=q
    bm1700

    > A z lokalnego podwórka:
    > http://www.bankonet.pl/?ids=508

    Zagiąłeś mnie. Obydwa moje konta są obsługiwane. Co zresztą mi się nie
    podoba - wcześniejsze moje uwagi...

    > Ja jednak zadałem wprost pytanie. "Czym zastąpić?"
    > Bo zastąpić system to trochę za mało.

    Przyznałem Ci rację z pakietem Adobe (z zastrzeżeniami, co do grupy
    użytkowników). Z księgowością (niestety) jest podobnie. Napisałem
    wcześniej, że mamy kompy z Win do pakietu Sage (który zresztą w nowej
    wersji ma być oparty na MySQL). Wymusza to specyfika działalności mojej
    firmy.

    > [...]
    >
    > Mwahaha :) Już to widzę. :D
    > I jeszcze udowodnij, że potencjalne straty będą równie wysokie
    > co koszt wymiany infrastruktury informatycznej w imię ideolo.

    W moim rodzinnym miasteczku, w UM jest ok. 50 komputerów. Windows i Office
    jest zmieniany średnio co 5 lat? Przemnóż sobie * ilość komp. w
    administracji - po 20 latach.
    Oprogramowanie do ewidencji ludności i cała inna grupa - grube miliony
    złotych, które się szybko dezaktualizują, lub np nie działają na Viście
    (nowy przetarg).
    I teraz wyobraź sobie zatrudnienie 20 osobowej grupy programistów i
    projektantów, którzy na szczeblu krajowym stworzy potrzebne oprogramowanie
    i będzie je cały czas rozwijać na dwóch (lub więcej) systemach - co Twoim
    zdaniem wyjdzie taniej w perspektywie ..nastu lat?

    Coraz głośniej jest o przechodzeniu administracji całych krajów oraz dużych
    miast na wolne oprogramowanie. Jak myślisz, dlaczego?

    > Bo jak powszechnie wiadomo fanboye nie prezentują swojej wizji świata,
    > tylko są głosem Talibów. :)

    Rozumiem, wg Ciebie mieć własne zdanie to fanboystwo... Co na to żona? Musi
    być z Ciebie zadowolona...

    > Na MySQL? Woooooooooooooow. :)
    > I dalej nic to nie mówi. MOŻE firma źle określiła swoje potrzeby, MOŻE
    > projektant źle zaprojektował. Dużo takich "może" da się wsadzić do tego
    > opisu. Nie widzę w tym zbytniej winy Windows.

    Nie windows - Access, po prostu nowa wersja jest niekompatybilna wstecznie,
    a stara nie została przewidziana na taką ilość danych i nie jest
    skalowalna...
    Ale to oczywiście nie wina MS, że ich produkt okazał się w perspektywie
    rozwoju "za cieńki", zawsze można było użyc np Oracla...

    > Ty myślisz, że pod MySQL na Windows, to by się też sypało? :)

    Nie myślę. Dobre jest to, że MySQL pozwala Ci wybrać, pod którym systemem
    chcesz go mieć.

    > W przeciwieństwie do dokumentów OpenOffice z wersji z dajmy
    > na to roku 95, nie?

    Podeślij jakiś dokument OO z 95 roku - przyślę Ci go z powrotem w nowym
    formacie... ;-)

    > No co? Maki to obecnie pełnoprawne intele.
    > Windows można zainstalować jak najbardziej.

    Ja cały czas piszę o przenoszeniu między systemami operacyjnym, nie między
    platformami sprzętowymi...
    A w tym wypadku, chyba lepiej się OO zachowuje niż MS Office ;-)

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 56. Data: 2008-05-22 13:30:26
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > OO 3.0b staruje błyskawicznie (>1s), to samo Word 2003. Różnicy w prędkości
    > działania nie stwierdziłem. Różnica wypracowanych rozwiązań... Szablony

    Uruchom je sobie na np. Celeronie 333 ze 192MB RAM, a zobaczysz różnicę.
    Zapewniam.

  • 57. Data: 2008-05-22 13:33:41
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    Dnia 22 May 2008 14:31:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Oczywiście. Kiedyś ludzie i w DOSie wpisywali komendy i się dało.

    Acha, MSo "wymaga przyzwyczajenia", a GIMP to do DOS porównujesz...
    A mnie o to oskarżałeś...

> [...]
    > kliknięć. GIMP jest krowiasty, interfejs zajmuje kupę
    > niepotrzebnego miejsca i jest trudno dostępny.

    Gimp jest krowiasty... Rozbawiłeś mnie.
    Ma zajmować 100kB?
    Usability to bardzo specyficzna sprawa. Dla jednych jest to wygodne, dla
    innych tamto... Nie trafia do mnie ten argument odnośnie Gimpa.
    Nigdy nie czytałem dokumentacji, a jakoś radzę sobie z obróbką domowych
    zdjęć, czy zrobieniem grafiki do moich stronek (amatorsko).
    Całkiem sprawnie mi to wychodziło ostatnio...
    Zresztą, przytaczana jako wielka wada Gimpa liczba okienek jest często
    bardzo przydatna, bo pozwala w _intuicyjny_ sposób rozłożyć sobie pracę na
    dwóch (lub więcej - ale tego nie widziałem) monitorach. Wbrew pozorom,
    wielu ludzi tak robi.

    Podsumowując, dalej uważam, że są zastosowania (CAD, księgowość, obróbka
    grafiki), gdzie _jeszcze_ Linux nie wystarcza, ale są setki zastosowań,
    gdzie sprawdza się tak samo dobrze, a często lepiej niż Windows - i to
    właśnie w biznesie, na zwykłym stanowisku roboczym.
    Sam go używasz, więc (jeśli nikt Cię nie zmusza do używania L.) pewnie
    doceniasz ten system (a pewnie nawet przyznajesz, że jest w czymś lepszy).

    Oczywiście, dyskusja zaczęła się od spamera i dobrze, że chciałeś go
    zgasić. Mogłeś tylko użyć lepszych sformułowań...

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 58. Data: 2008-05-22 13:36:15
    Od: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>

    > Uwierz mi, że w dłuższej perspektywie taniej jest każdemu pracownikowi
    > kupić Windows + Office i mieć problem z głowy.
    Nie do końca.
    Jak n-ty raz reinstalujesz system, to nagle zdajesz sobie sprawę ile czasu
    to kosztuje...

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 59. Data: 2008-05-22 13:45:52
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie do końca.
    > Jak n-ty raz reinstalujesz system, to nagle zdajesz sobie sprawę ile czasu
    > to kosztuje...

    Ale to się bardzo rzadko zdarza. Przy XP żaden użytkownik systemu nie
    rozwali, bo nie ma uprawnień - te mają tylko bardziej świadomi pracownicy.

  • 60. Data: 2008-05-22 13:49:40
    Od: sz <s...@b...no>

> [...]
    itytest_05.04.html
    > Wprawdzie na temat GIMPa 2.0, ale w 2.4 to się niewiele w tym temacie

    nie sprawdzalem innych funkcji ale to co mi sie rzucilo w oczy w gimpie
    2.4 czyli przesuwanie zaznaczenia w taki sposob jak crop jest wlasnie
    sugerowane w tym tescie :)