PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych › Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    From: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Date: Thu, 22 May 2008 13:29:35 +0100
    <g0pk7n$glm$2@news.wp.pl> <g0pm9g$cap$1@inews.gazeta.pl>
    <g0pnvh$imb$1@news.wp.pl> <s...@p...org>
    <g0qbel$477$1@news.onet.pl> <g0vbm8$mea$2@news.onet.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <1p0rcuq0gazey$.1faxfbuur0q01.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <2vv8y4ykfurn$.keodpidbltpb$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1...@4...net>
    <g132tn$423$1@inews.gazeta.pl>

    > Swoja opinie na ten temat obszerniej wyrazilam tu:
    > http://blog.pasnik.pl/?p=130 , a w skrocie: w Linuxie denerwuje mnie wlasnie
    > pogarda tworcow i uzytkownikow dla "pani Basi" i Windowsa lubie wlasnie za
    > dobre traktowanie pani Basi.

    Nie mam pogardy dla "pani Basi", w tej formie przyznałem przedpiścy rację.
    Program faktycznie może powodować "mały szok" dla osoby niezaznajomionej z
    komputerami (zwłaszcza braki w tłumaczeniu).

> [...]
    > nawet, gdy maja niezbedna do tego inteligencje - bo nie daje im to
    > satysfakcji i nie interesuje ich zdobywanie kolejnych "stopni
    > wtajemniczenia" w tej dziedzinie. Moga chciec przeznaczyc swoje zasoby
    > umyslowe i czasowe na cos innego, wazniejszego i ciekawszego dla nich, a
    > komputer jest tylko narzedziem, ktory ma dzialac latwo i sprawnie i nie
    > stawac zanadto na drodze do celu. Wiekszosc ludzi jest wlasnie takich i to
    > dlatego Linux sie nie rozpowszechnil, mimo ze jako system darmowy powinien
    > juz dawno wyprzec produkty komercyjne z rynku, gdyby tak samo dobry lub

    Właściwie całkowicie się z Tobą zgadzam, dlatego też cieszę się z
    powstawania takich dystrybucji jak Ubuntu.
    Faktem jest, że często występują braki np. sterowników... zresztą znasz te
    argumenty.
    Rozmawiamy jednak o komputerach w firmach, gdzie nie mogę zrozumieć owczego
    pędu do zakupowania licencji na Win tam, gdzie jest to zbędne. Wierz mi, że
    _bardzo_ dużo stanowisk roboczych całkowicie może być wyposażone w wolne
    oprogramowanie. Potrzebna jest jednak podstawowa wiedza administratorów (i
    dobra wola) - za to oni biorą pieniądze, żeby wiedzieć: co, jak i z czym
    współpracuje.
    powszechny jest pogląd, że z Windows wszystko współpracuje, jednak grupy
    pełne są zapytań np. "dlaczego WinXP w sieci nie widzi się z W98?".
    Oczywiście, w grupach linuksowych też są podobne kwestie, ale to i tak
    oznacza, że z Windows, nie do końca jest tak "różowo"...

    > A mnie, jak juz wspomnialam, poza kwestiami przyjaznosci dla uzytkownika
    > denerwuje wlasnie ta zareprezentowana tu po raz kolejny postawa srodowiska
    > fanow Linuxa: poczucie wyzszosci i lekcewazenia wobec kazdego, kto nie
    > podziela ich pasji i nie uznaje jej za warta inwestowania wysilku.

    Nie lekceważę nikogo (przecież odpowiadam na posty ;-)).
    Jestem _zwolennikiem_ Linuksa (nie fanboyem - uważam to określenie za
    pejoratywne), dostrzegam jego plusy jak i minusy (dla mnie głównym jest
    wciąż niedostateczne wsparcie sprzętu). W kwestii przyjazności
    oprogramowania wszystko się obecnie szybko zmienia, a jak szybko się
    zmieni, to zależy tylko od użytkowników. Większe zapotrzebowanie zwykle
    skutkuje większą podażą.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    Ps. Już od pewnego czasu z zainteresowaniem czytam Twojego bloga. Bardzo
    ciekawe spostrzeżenia z NZ.