PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych › Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    From: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Date: Thu, 22 May 2008 14:20:24 +0100
    <g0pk7n$glm$2@news.wp.pl> <g0pm9g$cap$1@inews.gazeta.pl>
    <g0pnvh$imb$1@news.wp.pl> <s...@p...org>
    <g0qbel$477$1@news.onet.pl> <g0vbm8$mea$2@news.onet.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <1p0rcuq0gazey$.1faxfbuur0q01.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <2vv8y4ykfurn$.keodpidbltpb$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <114yftxmu51ci$.aj7zoib713hm$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>

    > Nie. Bo działa szybciej, jest wygodniejszy, ma większą bibliotekę już
    > wypracowanych rozwiązań i co ważniejsze jest powszechniejszy.

    OO 3.0b staruje błyskawicznie (>1s), to samo Word 2003. Różnicy w prędkości
    działania nie stwierdziłem. Różnica wypracowanych rozwiązań... Szablony
    dokumentów dostępne są w obydwu. OO - kiepsko z makrami itp. Jak wiadomo,
    wszyscy w biurach używają języków zkryptowych przy tworzeniu
    dokumentacji...
    Czy Word jest wygodniejszy? Zapewniam Cię, że nie dla wszystkich (zwłaszcza
    2007). Mnie do szewskiej pasji czasami doprowadza, gdy zawiesza się przy
    otwieraniu dokumentów z innych wersji pakietu... Co ciekawe, przy próbie
    otworzenia na stanowisku obok - wszystko ok.
    Takie sytuacje powodują u mnie niechęć do programu za grube pieniądze...

    > http://www.microsoft.com/money/bankonline.aspx
    > http://web.intuit.com/personal/quicken/search.cfm?ty
    pe=basic&qwid=qw1600&qmid=qm1600&qbid=qb1700&qbmid=q
    bm1700

    > A z lokalnego podwórka:
    > http://www.bankonet.pl/?ids=508

    Zagiąłeś mnie. Obydwa moje konta są obsługiwane. Co zresztą mi się nie
    podoba - wcześniejsze moje uwagi...

    > Ja jednak zadałem wprost pytanie. "Czym zastąpić?"
    > Bo zastąpić system to trochę za mało.

    Przyznałem Ci rację z pakietem Adobe (z zastrzeżeniami, co do grupy
    użytkowników). Z księgowością (niestety) jest podobnie. Napisałem
    wcześniej, że mamy kompy z Win do pakietu Sage (który zresztą w nowej
    wersji ma być oparty na MySQL). Wymusza to specyfika działalności mojej
    firmy.

    > [...]
    >
    > Mwahaha :) Już to widzę. :D
    > I jeszcze udowodnij, że potencjalne straty będą równie wysokie
    > co koszt wymiany infrastruktury informatycznej w imię ideolo.

    W moim rodzinnym miasteczku, w UM jest ok. 50 komputerów. Windows i Office
    jest zmieniany średnio co 5 lat? Przemnóż sobie * ilość komp. w
    administracji - po 20 latach.
    Oprogramowanie do ewidencji ludności i cała inna grupa - grube miliony
    złotych, które się szybko dezaktualizują, lub np nie działają na Viście
    (nowy przetarg).
    I teraz wyobraź sobie zatrudnienie 20 osobowej grupy programistów i
    projektantów, którzy na szczeblu krajowym stworzy potrzebne oprogramowanie
    i będzie je cały czas rozwijać na dwóch (lub więcej) systemach - co Twoim
    zdaniem wyjdzie taniej w perspektywie ..nastu lat?

    Coraz głośniej jest o przechodzeniu administracji całych krajów oraz dużych
    miast na wolne oprogramowanie. Jak myślisz, dlaczego?

    > Bo jak powszechnie wiadomo fanboye nie prezentują swojej wizji świata,
    > tylko są głosem Talibów. :)

    Rozumiem, wg Ciebie mieć własne zdanie to fanboystwo... Co na to żona? Musi
    być z Ciebie zadowolona...

    > Na MySQL? Woooooooooooooow. :)
    > I dalej nic to nie mówi. MOŻE firma źle określiła swoje potrzeby, MOŻE
    > projektant źle zaprojektował. Dużo takich "może" da się wsadzić do tego
    > opisu. Nie widzę w tym zbytniej winy Windows.

    Nie windows - Access, po prostu nowa wersja jest niekompatybilna wstecznie,
    a stara nie została przewidziana na taką ilość danych i nie jest
    skalowalna...
    Ale to oczywiście nie wina MS, że ich produkt okazał się w perspektywie
    rozwoju "za cieńki", zawsze można było użyc np Oracla...

    > Ty myślisz, że pod MySQL na Windows, to by się też sypało? :)

    Nie myślę. Dobre jest to, że MySQL pozwala Ci wybrać, pod którym systemem
    chcesz go mieć.

    > W przeciwieństwie do dokumentów OpenOffice z wersji z dajmy
    > na to roku 95, nie?

    Podeślij jakiś dokument OO z 95 roku - przyślę Ci go z powrotem w nowym
    formacie... ;-)

    > No co? Maki to obecnie pełnoprawne intele.
    > Windows można zainstalować jak najbardziej.

    Ja cały czas piszę o przenoszeniu między systemami operacyjnym, nie między
    platformami sprzętowymi...
    A w tym wypadku, chyba lepiej się OO zachowuje niż MS Office ;-)

    Pozdrawiam
    Krzysztof