PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych › Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    From: "ChrissP." <k...@-...-tnij-onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Date: Thu, 22 May 2008 14:33:41 +0100
    <g0pk7n$glm$2@news.wp.pl> <g0pm9g$cap$1@inews.gazeta.pl>
    <g0pnvh$imb$1@news.wp.pl> <s...@p...org>
    <g0qbel$477$1@news.onet.pl> <g0vbm8$mea$2@news.onet.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <1p0rcuq0gazey$.1faxfbuur0q01.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <2vv8y4ykfurn$.keodpidbltpb$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1...@4...net>
    <g132tn$423$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <s...@p...org>
    <4u81ci6itkej$.8ijwxnd5e8hd$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>

    Dnia 22 May 2008 14:31:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Oczywiście. Kiedyś ludzie i w DOSie wpisywali komendy i się dało.

    Acha, MSo "wymaga przyzwyczajenia", a GIMP to do DOS porównujesz...
    A mnie o to oskarżałeś...

    > Tylko, że GIMP ma interfejs nieintuicyjny, a interfejs MSO jest
    > zwarty i pozwala dostać się prawie wszędzie na zasadzie 1-2
    > kliknięć. GIMP jest krowiasty, interfejs zajmuje kupę
    > niepotrzebnego miejsca i jest trudno dostępny.

    Gimp jest krowiasty... Rozbawiłeś mnie.
    Ma zajmować 100kB?
    Usability to bardzo specyficzna sprawa. Dla jednych jest to wygodne, dla
    innych tamto... Nie trafia do mnie ten argument odnośnie Gimpa.
    Nigdy nie czytałem dokumentacji, a jakoś radzę sobie z obróbką domowych
    zdjęć, czy zrobieniem grafiki do moich stronek (amatorsko).
    Całkiem sprawnie mi to wychodziło ostatnio...
    Zresztą, przytaczana jako wielka wada Gimpa liczba okienek jest często
    bardzo przydatna, bo pozwala w _intuicyjny_ sposób rozłożyć sobie pracę na
    dwóch (lub więcej - ale tego nie widziałem) monitorach. Wbrew pozorom,
    wielu ludzi tak robi.

    Podsumowując, dalej uważam, że są zastosowania (CAD, księgowość, obróbka
    grafiki), gdzie _jeszcze_ Linux nie wystarcza, ale są setki zastosowań,
    gdzie sprawdza się tak samo dobrze, a często lepiej niż Windows - i to
    właśnie w biznesie, na zwykłym stanowisku roboczym.
    Sam go używasz, więc (jeśli nikt Cię nie zmusza do używania L.) pewnie
    doceniasz ten system (a pewnie nawet przyznajesz, że jest w czymś lepszy).

    Oczywiście, dyskusja zaczęła się od spamera i dobrze, że chciałeś go
    zgasić. Mogłeś tylko użyć lepszych sformułowań...

    Pozdrawiam
    Krzysztof