eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeprocedury ISO 9001 › procedury ISO 9001
  • Data: 2003-09-15 21:17:12
    Temat: procedury ISO 9001
    Od: "DrModular" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Macie doświdczenia ze stosowaniem procedur ISO w biurze? Ja mam takie:
    W firmie, gdzie od 2 miesięcy pracuję, istnieje system jakości ISO 9001.
    Procedury zapisane w dokumentacji dotyczące obiegu dokumentów są straszne.
    Zastanawiam się na ile ludzie sami sobie usztywnili stare biurokratyczne
    nielogiczne procedury wpisując je na amen w księgę jakości. Bo czy nie
    można było prościej, jakichś bardziej logicznych zapisów ustanowić, które
    także nie kolidują z systemem ISO9001?
    Wygląda to paranoidalnie, gdy np. powołując się na procedury, nie
    przepuszczają prostych pism, które zreszta i tak nie są uwzgędnione w
    księdze, ale gdzieś jest na nie wzrór. A znów wzory umów, z poślizgami w
    polszczyźnie, są obowiazujące, więc nic tu nie można zmienić. Powiela się
    pisma automatycznie, dopasowując szablon... Nie można napisać nic bardziej
    logicznego, skierowanego jakoś bardziej do klienta, bo aparatczycy
    uważają, że np. w piśmie odpowiedzi powinno się znaleźć sformułowanie 'w
    odpowiedzi' lub 'stosownie do', inne wariacje nie przechodzą - słowo!
    Czy też pena pani zwraca uwagę tylko na dwa pierwze zdania z dokumentu,
    które określają formę działania. Innego sformułowania nazywającego te
    czynności nie przyjmuje, nie rozumie.
    Wymiękam.



    --

    Jerzy
    ~~~~
    Dobrego pisarza poznaje się bardziej po tym co drze na strzępy, niż po tym
    co drukuje
    ~~~~
    http://duskj.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1