PracaGrupypl.praca.dyskusjeprocedury ISO 9001 › Re: procedury ISO 9001
  • Data: 2003-09-16 05:32:32
    Temat: Re: procedury ISO 9001
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "veni VIDI vici" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bk5bg6$cul$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To jest niestety horror w wielu firmach.
    > Podstawowy bład tkwi w tym, iz zatrudnia sie konsultantów, którzy nigdy do
    > końca nie bedą w stanie poznać wszystkich zalezności w firmie.
    > Najczęściej korzystają z wzorców juz wdrożonych w innych zakładach. I
    > tworzone są potworki utrudniające wszystkiim pracę.

    My mieliśmy ISO 9002 wogóle nie pasujące do usług, a do produkcji czegoś.
    Przychodziły audity zewnętrzne i nieustannie przyczepiały się o brak zapisów
    z procesu.
    ISO zobowiązywało nas do tworzenia zapisów i notowania wszystkiego, chcieli
    nawet stworzyć nam formularz rozmowy telefonicznej, aby zaznaczać ptaszkami
    co podczas rozmowy zostało powiedziano, a czego nie, o czym klient został
    poinformowany, a o czym nie.
    Firma natomiast działa na rynku z dobrym skutkiem. Interes się kręci !
    Sam nie wiem dlaczego szef zdecydował się na ISO skoro dzieki temu ISO nie
    przybył, zaden nowy klient, a kilku odeszło. Podobno jeden z naszych
    klientów zapytał się, czy mamy ISO, bo oni mają zapisane w swoich
    procedurach, ze mogą współpracować tylko z firmami które mają ISO... Totalna
    bzdura.

    Teraz jesteśmy w trakcie wdrażania ISO 9001. To jeszcze większy koszmar.
    Wymyślono nam jeszcze więcej druczków i formularzy do wypełniania. To co nam
    wymyślił konsultant, bedziemy kreślić i zmieniać !

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa