PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak szukasz programisty - polecam Wrocław

  • 41. Data: 2006-03-11 21:13:51
    Temat: Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    Od: Torquil <g...@e...pw.edu.pl>

    jerry wrote:

    > Mylisz się. Nie piszę tego nieświadomie. Wiem, że to bardzo
    > kontrowersyjne zdanie ale jeszcze raz je wypowiem (napiszę) - dyplom PWr
    > (branża IT) otwiera drzwi każdej firmy, która prowadzi rekrutacje w tym
    > zakresie. Nie odczytujcie Państwo tego zdania jako informacje (z goła
    > błędną),że gdzie się nie pojawi informatyk po PWr tam ma pracę -
    > odczytajcie to tak jak jest napisane - ma otwarte drzwi, ma zielone
    > światło - czy to wykorzysta? - to kwestie interpersonalne i nie o nich
    > piszę.

    Jeśli chodzi o Wrocław jako atrakcyjne miasto dla przedsiębiorstw z
    branży IT to się w pełni zgadzam.
    Za rok będę się starał skończyć naukę na PW. Śledząc doniesienia prasowe
    o nowych inwestycjach w Gdańsku (najpierw był to bodajże Intel),
    Wrocławiu ( Siemens, ostatnio także LG w Kobierzycach, a to chyba gdzieś
    niedaleko), Krakowie (Motorola, IBM) zrobiło mi się trochę smutno, że w
    Warszawie rozwój w kierunku nowych technologii nie jest już tak
    dynamiczny. Podejrzewam jednak, że taki stan rzeczy spowodowany jest
    raczej wysokimi kosztami utrzymania w stolicy, a nie niedostatkiem kadry
    pracowniczej. Ogólnie PW ma kilka 'unikalnych' kierunków z branży nowych
    technologii. Mamy nawet własny clean-room gdzie wytwarza się układy
    scalone w wysokiej skali integracji, projektuje się układy scalone do
    specyficznych zastosowań (np w satelitach, rozrusznikach serca).

    Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że renoma uczelni od razu otwiera drzwi
    wielkich koncernów. Owszem, pomaga, bo pracodawca jest bardziej
    przychylny do studenta z uczelni, której nazwę słyszał przynajmniej
    kilka razy.
    Pracuję w ogromnym koncernie, w moim dziale koledzy skończyli różne
    uczelnie: w Rzeszowie, Krakowie, Warszawie. Jestem przekonany, że to ich
    umiejętności zadecydowały, a nie "metka" w postaci dyplomu.

    > Szukając pracowników w branży IT warto pomyśleć, czy nie
    > perspektywiczniej jest przenieść produkcję do Wrocławia i zasilać
    > zespoły doskonale przygotowanymi do pracy absolwentami PWr.

    Fajnie by było, gdyby prezesi wielkich światowych koncernów czytali
    posty na naszych grupach dyskusyjnych. Wtedy może i mniejsze miasta
    miałyby swoje 5 minut. Jeśli chodzi o jakiekolwiek przenoszenie
    produkcji, to jest to chyba przedsięwzięcie zbyt kosztowne, a jednak
    firmy zachodnie lokalizują swój biznes w Polsce. Ogólnie mamy duże
    "pokłady" inżynierów, a jesteśmy tańsi.

    Tak na koniec: Jeśli zrealizują się Twoje marzenia, to chętnie sam
    pomyślę o Wrocławiu. Śliczne miasto, fajni ludzie.

    Pozdrawiam

    GS

  • 42. Data: 2006-03-11 23:25:38
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 10 Mar 2006 23:31:23 +0100, jerry wrote:

    >Zgadza się. Dolny Śląsk ze stolicą we Wrocławiu przyciąga firmy IT.

    Przyciąga to Karnataka ze stolicą w Bangalur.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 43. Data: 2006-03-12 13:18:08
    Od: jerry <...@x...pl>

> [...]
    > dynamiczny. Podejrzewam jednak, że taki stan rzeczy spowodowany jest
    > raczej wysokimi kosztami utrzymania w stolicy, a nie niedostatkiem kadry

    Taki stan rzeczy musiał nastąpić. Zwróć uwagę, że stolice państw na
    świecie nie są kolebkami przemysłowymi. Dotyczy to także branży IT. W
    Polsce także to następuje - po bardzo dynamicznym rozwoju Warszawy w
    latach 90-tych, teraz mamy do czynienia z procesem jaki cechuje inne
    stolice świata. Warszawa, jak każda stolica jest wizytówką kraju. Co za
    tym idzie, wiele firm dąży do tego by mieć tam swój oddział. Podnosi to
    niewątpliwie prestiż firmy. Czy jednak ma to być oddział produkcyjny? Z
    pewnością nie. Chodzi, jak sam napisałeś o koszta. Produkcja w stolicy
    danego kraju jest dużo droższa niż produkcja w innych regionach.
    Ponieważ Warszawa rozwijała się najszybciej po 89 roku - to tam
    zachodnie firmy poczyniły swe pierwsze inwestycje. Teraz sytuacja
    zmienia się na wzór zachodnich państw. Warszawa przyciąga firmy - jednak
    firmy te mają tam zazwyczaj oddziały handlowe, czy centrale. Produkcja
    jest tam poprostu za droga. W Warszawie nadla dynamicznie rozwijają się
    firmy i nadal poczynane są inwestycje. Dotyczą one w największym stopniu
    usług i handlu - jak w każdej stolicy. O tym jednak media już tak nie
    trąbią, mimo, że to właśnie firmy usługowo-handlowe dają najwięcej pracy
    w tym kraju.

> [...]
    > wielkich koncernów. Owszem, pomaga, bo pracodawca jest bardziej
    > przychylny do studenta z uczelni, której nazwę słyszał przynajmniej

    Zgadzam się. Jednak nieco prowokacyjny charakter mojego posta miał
    skłonić grupowiczów do żarliwej dyskusji - co też się stało.
    Choć większość odczytała to jako "krucjatę" a rzecz PWr co powodowało
    jedynie prymitywne komentarze, znalazły się osoby, w tym także Ty z
    którymi można wymienić sensowne komentarze na temat atrakcyjności
    regionów dla firm IT. We Wrocławiu i okolicach zainwestowały już z tych
    bardziej znanych: Siemens, T-Systems, Volvo IT, LG (to jednak
    elektronika, nie IT), ComArch. Co było tego powodem? Ktoś powiedział
    infrastruktura? Bzdura - 600 tysięczne miasto bez obwodnicy? Wioski na
    około często bez utwardzonych dróg i kanalizacji !!!!!! Teraz dopiero
    ruszyły się inwestycje : przyspieszono budowę A4 oraz dróg dojazdowych,
    powstaje obwodnica śródmiejska, remonty dróg miejskich itp.
    O wyborze Wrocławia zadecydował głównie duży poterncjał ludzi
    studiujących na tutejszych uczelniach z PWr na czele jeśli mówimy o
    branży IT, a jednocześnie - mniejsze koszty utrzymania produkcji w tym
    regionie! Innymi słowy - TIP Econo ;-)
    Każde osiągnięcie tych studentów potwierdza tylko właściwy wybór tej
    lokalizacji.

    > Tak na koniec: Jeśli zrealizują się Twoje marzenia, to chętnie sam
    > pomyślę o Wrocławiu. Śliczne miasto, fajni ludzie.

    He, He... Mam wielu znajomych i przyjaciół w Warszawie! Wszyscy to
    świetni i wartościowi ludzie i każdy z osobna przyznaje, gdy odwiedza
    Wrocław - dobrze jest zarabiać w Warszawie ale bawić się i mieszkać we
    Wrocławiu :):)

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam również!
    Jarek

  • 44. Data: 2006-03-13 15:36:17
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jedno dementi.
    > Pasjonat - zawsze pozostanie pasjonatem. Będzie native speakerem C++ ale
    > nigdy nie powierzysz mu misji kreowania, projektowania i kierowania
    > procesami.
    > Ja mówię o ludziach z wizją. Ludziach myslących analitycznie,
    > rozumiejących procesy biznesowe i workflow. Takich ludzi potrzebuje firma
    > chcąca liczyć się na wymagającym rynku.
    > Do tego studia są niezbędne. Także Tobie - sam kiedyś zrozumiesz jak wiele
    > Ci dały.

    Pasjonat nie koniecznie bedzie trollem ktory tylko dlubie w kompie. Wierz
    mi, bo znam takich osobiscie,
    znam ludiz ktorzy nie pokonczyli szkol, a sa cenionymi i szanowanym
    pracownikami, managerami,
    glownymi architektami, czy tez po prostu programistami i administratorami.
    Znam ludzi po technikach, po
    budowlankach, ktorzy zjamuja sie technologiami za grube miliony, w ktorych
    rekach lezy byc lub niebyc firm,
    i ktorzy w zyciu nie byli na studiach. Ciekawe, ze pracodawcy (duze i znane
    firmy z marka) wolalby zaufac
    ich umiejetnosciom, a nie papierom. Sam takze nie mam wyzszego a z
    wyksztalcenia jestem pracownikiem
    socjalnym, poitem zrobilem cale 2 lata ZDZ-tow (technik informatyk) - od
    razu mowie, ze jedyna sensowna rzecz jakiej
    wtedy sie nauczylem to byl html na prace dyplomowa (totalnie poza zakresem
    nauczania). Studia nie ucza wiele.
    Mozna sie trzymac uporczywie mysli ze dobre studia to przepustka, ale ma to
    racje bytu tylko wtedy, gdy
    jestes absolwentem bez doswiadczenia. Wtedy tak, wezma cie na przyuczenie
    prawdopodobnie chetniej niz goscia
    po dziennikarstwie, ale jesli masz doswiadczenie, certyfikaty, szkolenia i
    wiedze, realna wiedze z zakresu technologii,
    wspolpracy z ludzmi - a tego nauczy cie praca, a nie studia - wtedy papier
    ze szkoly jest marginalny.
    pozdrawiam
    /p

  • 45. Data: 2006-03-14 10:43:38
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    clockworkoi <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > bym sobie wybil z glowy takie debilne pomysly. Cale szczescie, ze pracuje i
    > zamierzam pracowac dalej w innej branzy niz ta 'studiowana' :D

    Sam kończyłem kiedyś uczelnię i wydział, który ma opinie najlepszego w kraju i
    mam opinię kiepską. Pomijam oczywiscie narzędzia informatyczne, które mają
    dzisiaj znaczenie archiwalne, po prostu z perspektywy lat potrafię wygrzebać z
    pamięci tylko jeden wykład ( informatyczny), który cokolwiek wnosił, cała
    reszta to jakieś bla, bla, bla. Znacznie więcej bym wyniósł, gdybym studiował
    matematykę, a nie informatykę.

    Miewałem także kontakty z późniejszymi absolwentami tegoś wydziału i nic
    specjalnego, kompleksów nigdy nie miałem. Najbardziej mnie przerażało bardzo
    wąskie spojrzenie np. jest dyskusja o doborze narzędzi dla jakiegoś projektu,
    "absolwent" preferuje narzędzie informatyczne X, zaś preferuje narzędzie X bo
    tego narzędzia się nauczył. Analogicznie uleganie modom, kiedyś najlepsza była
    sieć novela (bo tego uczyli), zaś teraz jest najlepszy linuks, zaś windows
    jest do d... To jest chyba efekt zamieniania uczelni w jakieś "wyższe szkoły
    programowania".

    Nie mniej jednak miewałem także liczne kontakty z absolwentami innych uczelni
    państwowych, a także prywatnych i, głupio mówić, poziom między absolwentami
    państwowych i prywatnych jest uderzający (na niekorzyśc tych drugich),
    oczywiście mówię o jakiejś średniej (wedlug moich prywatnych odczuć). Nie wiem
    jednak, co jest przyczyną wtórną a co pierwotną, czy przyczyną jest jakość
    wykładów i poziom nauczania, czy po prostu to, że, trochę inny jest dobór
    studentów tu i tam.

  • 46. Data: 2006-03-14 10:47:04
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał(a):

    > leszek napisał(a):
    >
    > [...]
    > ,
    >
    > Ja nie widzę, szczerze mówiąc. Twoja teoria oznaczałaby, że każdy kto
    > chodził do danej uczelni i uczęszczał (powiedzmy że regularnie) na wykłady,
    > będzie miał ten sam (albo zbliżony) poziom wiedzy. Jak dla mnie taka teoria
    > ma się nijak do rzeczywistości.

    Twoja teoria oznacza, ze w zasadzie żadne wykłady i ich poziom nie mają
    znaczenia, skoro nie ma związku między poziomem wykładu a zawartoscią łepetyny
    słuchacza. Oczywiście, że ludzie są różni i każdy inaczej łapie i korzysta,
    ale nie opowiadaj, że poziom wykładu nie ma znaczenia.

  • 47. Data: 2006-03-14 10:55:19
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Boa <u...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Widzę. Ale wysoki poziom wykładów nie musi mieć przełożenia w tym, co
    > kandydat wie.
    > Na wykłady kierunkowe (te najbardziej specjalistyczne) na profilu
    > Telekomunikacja Ruchowa chodzi stała grupa tych samych 5-10 osób z roku z 30
    > osób będących na profilu (wiem z doświadczenia).
    >
    > Poza tym jeżeli szukam specjalisty np. z GSM, to od razu widzę, który
    > kandydat ma wiedzę wyniesioną ze studiów, a który oprócz wykładów przeczytał
    > (z zainteresowania, nie z musu) dwa razy odpowiednią książkę.
    > I najlepsze jest to, że Ci najlepsi najczęściej nie są po Ruchowej :-))))

    Nie podważam tego co piszesz, ale co ma wspólnego "specjalista GSM" z wyższą
    uczelnią. Jeśli jest wykład czy ćwiczenie tego typu, to gościu coś wie, jak
    nie jest, to nie wie.

    > Co mają w głowie to stwierdzę w ciągu pół godziny - znam się na tyle dobrze
    > na technicznych aspektach wymaganych na stanowisko, na które szukam ludzi,
    > że w trakcie rozmowy bez problemów ocenię, co i ile koleś ma w głowie.
    >
    > Potencjał - to też widać na rozmowie. Jeżeli koleś nie wie za wiele z tego,
    > czego wymagam, ale ma głęboką wiedzę z innego zagadnienia i widzę, że nie
    > rżnął w CSa tylko coś konkretnego próbował dziabać będąc na studiach, to
    > taki koleś ma dla mnie potencjał.

    Wszystko zależy kogo do czego szukasz. Zakres wiedzy, który jesteś w stanie
    stwierdzić w ciągu pół godziny sugeruje raczej wąską specjalność. Ale co to ma
    wspólnego ze studiami i z uczelnią ?

  • 48. Data: 2006-03-14 11:01:25
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    <cut>

> [...]
    > sieć novela (bo tego uczyli), zaś teraz jest najlepszy linuks, zaś windows
    > jest do d... To jest chyba efekt zamieniania uczelni w jakieś "wyższe

    Hehe, dokladnie o to chodzi firmom, ktore inwestuja w szkoly, wystarczy
    popatrzec na CISCO. Juniper jest w tej chwili przez wielu fachowcow uwazany
    za znacznie lepsza platforme, zwlaszcza do szkieletu, a mimo wszystko caly
    czas panuje opinia, ze CISCO moze wszystko;) umiejetnie przez firme i
    uczelnie ktore dostaly jakis sprzet podsycana. Inna sprawa, ze tylko o
    'informatykach' swiadczy fakt, ze nie potrafia sobie zadac podstawowego
    pytania: do czego ma sluzyc technologia? Jako serwer plikow? Desktop? Spoko,
    czemu nie Winda, domena? Jasne, czemu nie winda... Stabilne srodowisko
    serwerow aplikacyjnych lub baz danych? To moze jednak AIX... itp itd...

> [...]
    > wykładów i poziom nauczania, czy po prostu to, że, trochę inny jest dobór
    Lenistwo tych ostatnich. I fakt, ze placac za uczelnie moze nie tyle
    wymagasz, co automatycznie spodziewasz sie, ze odsetek profesorow-debili,
    tak duzy na panstwowych, tu bedzie minimalny. To rozleniwia, i ludenkowie
    wiecej daja sobie na luz. Ale mam sporo znajomkow po uczelniach panstwowych
    i zasada 3Z obowiazuje wszedzie, cale ich studia to bylo tylko chlanie i
    uganianie sie za plcia przeciwna:)
    pozdr
    /p

  • 49. Data: 2006-03-15 06:18:15
    Temat: Re: jak szukasz programisty - polecam Wroclaw
    Od: "cassius" <a...@o...pl>

    > Wroclaw - dobrze jest zarabiac w Warszawie ale bawic sie i mieszkac we
    > Wroclawiu :):)
    Zapraszam do trojeczki :)

  • 50. Data: 2006-03-16 12:23:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    leszek napisał(a):

    [...]

> [...]
    > słuchacza. Oczywiście, że ludzie są różni i każdy inaczej łapie i korzysta,
    > ale nie opowiadaj, że poziom wykładu nie ma znaczenia.

    Nie ma. Najbardziej znaczące przy tym czy student coś "wyniesie" z wykładu,
    jest to czy jest trzymany za mordę. [1] W drugiej kolejności jest
    zainteresowanie studenta danym, specyficznym tematem. No ale oczywiście mi
    możesz wmawiać, że studenci we Wrocławiu to nie są tacy sami ludzie, jak
    studenci w innych miastach w Polsce i się uczą wszystkiego pilnie,
    chętnie i bez przymusu. ;>

    Inna rzecz -- ile z tego co masz na wykładach, to *faktycznie* przydatna
    wiedza, przydatna na rynku pracy, a ile to tylko podstawy teoretyczne,
    które wymagają jeszcze wielu miesięcy projektów, zaangażowania i pracy
    samodzielnej, by dały efekt w postaci praktycznych i przydatnych
    umiejętności?

    [1] Posadź dobrego wykładowcę, ale rozłóż przedmiot na dwa semestry
    (pierwszy wykłady, drugi lab). I teraz zrób zaliczenie semestru z wykładem
    na zasadzie wpisu 'zal', albo automatycznej oceny bez jakiegoś pisemnego
    zaliczenia. I potem opowiedz ile to Ci studenci pamiętają i umieją,
    na labkach, semestr później. Ewentualnie sprawdź, czy Ci nieliczni,
    którzy jednak przypadkiem coś będą umieć, to czy nie są tym tematem
    jakoś szczególniej zainteresowani. :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl