PracaGrupypl.praca.dyskusjejak szukasz programisty - polecam Wrocław › Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    Date: Tue, 14 Mar 2006 12:01:25 +0100

    Użytkownik " leszek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dv66oq$ol2
    <cut>

> [...]
    > specjalnego, kompleksów nigdy nie miałem. Najbardziej mnie przerażało
    > bardzo
    > wąskie spojrzenie np. jest dyskusja o doborze narzędzi dla jakiegoś
    > projektu,
    > "absolwent" preferuje narzędzie informatyczne X, zaś preferuje narzędzie X
    > bo
    > tego narzędzia się nauczył. Analogicznie uleganie modom, kiedyś najlepsza
    > była
    > sieć novela (bo tego uczyli), zaś teraz jest najlepszy linuks, zaś windows
    > jest do d... To jest chyba efekt zamieniania uczelni w jakieś "wyższe

    Hehe, dokladnie o to chodzi firmom, ktore inwestuja w szkoly, wystarczy
    popatrzec na CISCO. Juniper jest w tej chwili przez wielu fachowcow uwazany
    za znacznie lepsza platforme, zwlaszcza do szkieletu, a mimo wszystko caly
    czas panuje opinia, ze CISCO moze wszystko;) umiejetnie przez firme i
    uczelnie ktore dostaly jakis sprzet podsycana. Inna sprawa, ze tylko o
    'informatykach' swiadczy fakt, ze nie potrafia sobie zadac podstawowego
    pytania: do czego ma sluzyc technologia? Jako serwer plikow? Desktop? Spoko,
    czemu nie Winda, domena? Jasne, czemu nie winda... Stabilne srodowisko
    serwerow aplikacyjnych lub baz danych? To moze jednak AIX... itp itd...

    > Nie mniej jednak miewałem także liczne kontakty z absolwentami innych
    > uczelni
    > państwowych, a także prywatnych i, głupio mówić, poziom między
    > absolwentami
    > państwowych i prywatnych jest uderzający (na niekorzyśc tych drugich),
    > oczywiście mówię o jakiejś średniej (wedlug moich prywatnych odczuć). Nie
    > wiem
    > jednak, co jest przyczyną wtórną a co pierwotną, czy przyczyną jest jakość
    > wykładów i poziom nauczania, czy po prostu to, że, trochę inny jest dobór
    > studentów tu i tam.
    Lenistwo tych ostatnich. I fakt, ze placac za uczelnie moze nie tyle
    wymagasz, co automatycznie spodziewasz sie, ze odsetek profesorow-debili,
    tak duzy na panstwowych, tu bedzie minimalny. To rozleniwia, i ludenkowie
    wiecej daja sobie na luz. Ale mam sporo znajomkow po uczelniach panstwowych
    i zasada 3Z obowiazuje wszedzie, cale ich studia to bylo tylko chlanie i
    uganianie sie za plcia przeciwna:)
    pozdr
    /p