PracaGrupypl.praca.dyskusjejak szukasz programisty - polecam Wrocław › Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    Date: Mon, 13 Mar 2006 16:36:17 +0100

    Użytkownik "jerry" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dus9tq$auo$1@news.interia.pl...

    > Jedno dementi.
    > Pasjonat - zawsze pozostanie pasjonatem. Będzie native speakerem C++ ale
    > nigdy nie powierzysz mu misji kreowania, projektowania i kierowania
    > procesami.
    > Ja mówię o ludziach z wizją. Ludziach myslących analitycznie,
    > rozumiejących procesy biznesowe i workflow. Takich ludzi potrzebuje firma
    > chcąca liczyć się na wymagającym rynku.
    > Do tego studia są niezbędne. Także Tobie - sam kiedyś zrozumiesz jak wiele
    > Ci dały.

    Pasjonat nie koniecznie bedzie trollem ktory tylko dlubie w kompie. Wierz
    mi, bo znam takich osobiscie,
    znam ludiz ktorzy nie pokonczyli szkol, a sa cenionymi i szanowanym
    pracownikami, managerami,
    glownymi architektami, czy tez po prostu programistami i administratorami.
    Znam ludzi po technikach, po
    budowlankach, ktorzy zjamuja sie technologiami za grube miliony, w ktorych
    rekach lezy byc lub niebyc firm,
    i ktorzy w zyciu nie byli na studiach. Ciekawe, ze pracodawcy (duze i znane
    firmy z marka) wolalby zaufac
    ich umiejetnosciom, a nie papierom. Sam takze nie mam wyzszego a z
    wyksztalcenia jestem pracownikiem
    socjalnym, poitem zrobilem cale 2 lata ZDZ-tow (technik informatyk) - od
    razu mowie, ze jedyna sensowna rzecz jakiej
    wtedy sie nauczylem to byl html na prace dyplomowa (totalnie poza zakresem
    nauczania). Studia nie ucza wiele.
    Mozna sie trzymac uporczywie mysli ze dobre studia to przepustka, ale ma to
    racje bytu tylko wtedy, gdy
    jestes absolwentem bez doswiadczenia. Wtedy tak, wezma cie na przyuczenie
    prawdopodobnie chetniej niz goscia
    po dziennikarstwie, ale jesli masz doswiadczenie, certyfikaty, szkolenia i
    wiedze, realna wiedze z zakresu technologii,
    wspolpracy z ludzmi - a tego nauczy cie praca, a nie studia - wtedy papier
    ze szkoly jest marginalny.
    pozdrawiam
    /p