PracaGrupypl.praca.dyskusjejak szukasz programisty - polecam Wrocław › Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    From: jerry <...@x...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    Date: Sun, 12 Mar 2006 14:18:08 +0100

> [...]
    > branży IT to się w pełni zgadzam.
    > Za rok będę się starał skończyć naukę na PW. Śledząc doniesienia prasowe
    > o nowych inwestycjach w Gdańsku (najpierw był to bodajże Intel),
    > Wrocławiu ( Siemens, ostatnio także LG w Kobierzycach, a to chyba gdzieś
    > niedaleko), Krakowie (Motorola, IBM) zrobiło mi się trochę smutno, że w
    > Warszawie rozwój w kierunku nowych technologii nie jest już tak
    > dynamiczny. Podejrzewam jednak, że taki stan rzeczy spowodowany jest
    > raczej wysokimi kosztami utrzymania w stolicy, a nie niedostatkiem kadry

    Taki stan rzeczy musiał nastąpić. Zwróć uwagę, że stolice państw na
    świecie nie są kolebkami przemysłowymi. Dotyczy to także branży IT. W
    Polsce także to następuje - po bardzo dynamicznym rozwoju Warszawy w
    latach 90-tych, teraz mamy do czynienia z procesem jaki cechuje inne
    stolice świata. Warszawa, jak każda stolica jest wizytówką kraju. Co za
    tym idzie, wiele firm dąży do tego by mieć tam swój oddział. Podnosi to
    niewątpliwie prestiż firmy. Czy jednak ma to być oddział produkcyjny? Z
    pewnością nie. Chodzi, jak sam napisałeś o koszta. Produkcja w stolicy
    danego kraju jest dużo droższa niż produkcja w innych regionach.
    Ponieważ Warszawa rozwijała się najszybciej po 89 roku - to tam
    zachodnie firmy poczyniły swe pierwsze inwestycje. Teraz sytuacja
    zmienia się na wzór zachodnich państw. Warszawa przyciąga firmy - jednak
    firmy te mają tam zazwyczaj oddziały handlowe, czy centrale. Produkcja
    jest tam poprostu za droga. W Warszawie nadla dynamicznie rozwijają się
    firmy i nadal poczynane są inwestycje. Dotyczą one w największym stopniu
    usług i handlu - jak w każdej stolicy. O tym jednak media już tak nie
    trąbią, mimo, że to właśnie firmy usługowo-handlowe dają najwięcej pracy
    w tym kraju.

    > Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że renoma uczelni od razu otwiera drzwi
    > wielkich koncernów. Owszem, pomaga, bo pracodawca jest bardziej
    > przychylny do studenta z uczelni, której nazwę słyszał przynajmniej
    > kilka razy.

    Zgadzam się. Jednak nieco prowokacyjny charakter mojego posta miał
    skłonić grupowiczów do żarliwej dyskusji - co też się stało.
    Choć większość odczytała to jako "krucjatę" a rzecz PWr co powodowało
    jedynie prymitywne komentarze, znalazły się osoby, w tym także Ty z
    którymi można wymienić sensowne komentarze na temat atrakcyjności
    regionów dla firm IT. We Wrocławiu i okolicach zainwestowały już z tych
    bardziej znanych: Siemens, T-Systems, Volvo IT, LG (to jednak
    elektronika, nie IT), ComArch. Co było tego powodem? Ktoś powiedział
    infrastruktura? Bzdura - 600 tysięczne miasto bez obwodnicy? Wioski na
    około często bez utwardzonych dróg i kanalizacji !!!!!! Teraz dopiero
    ruszyły się inwestycje : przyspieszono budowę A4 oraz dróg dojazdowych,
    powstaje obwodnica śródmiejska, remonty dróg miejskich itp.
    O wyborze Wrocławia zadecydował głównie duży poterncjał ludzi
    studiujących na tutejszych uczelniach z PWr na czele jeśli mówimy o
    branży IT, a jednocześnie - mniejsze koszty utrzymania produkcji w tym
    regionie! Innymi słowy - TIP Econo ;-)
    Każde osiągnięcie tych studentów potwierdza tylko właściwy wybór tej
    lokalizacji.

    > Tak na koniec: Jeśli zrealizują się Twoje marzenia, to chętnie sam
    > pomyślę o Wrocławiu. Śliczne miasto, fajni ludzie.

    He, He... Mam wielu znajomych i przyjaciół w Warszawie! Wszyscy to
    świetni i wartościowi ludzie i każdy z osobna przyznaje, gdy odwiedza
    Wrocław - dobrze jest zarabiać w Warszawie ale bawić się i mieszkać we
    Wrocławiu :):)

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam również!
    Jarek