PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia

  • 61. Data: 2007-02-24 14:03:29
    Temat: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:erpe99$hq8$1@news.interia.pl>
    Jackare <j...@i...pl> pisze:

    > Wszyscy moi znajomi którzy w czasie ostatnich 5 lat budowali domy z
    > wyjątkiem jednej tylko osoby zdecydowały się na kotłownie węglową.
    > To jest natańsze, najbardziej efektywne w swej cenie i najbardziej
    > niezależne źródło ogrzewania.

    Dokładnie.
    Należy jeszcze dodać do tego fakt, że budując dom za miastem naprawdę rzadko
    gdzie i kiedy trafia się na gotową sieć gazową, więc siłą rzeczy ludzie
    decydują się na węgiel i jego pochodne. Co ciekawsze - tam, gdzie ja buduję
    dom sieć gazowa istnieje, a jakoś mało kto jest nią zainteresowany. Ludzie
    liczą pieniądze.

    --
    Nixe

  • 62. Data: 2007-02-24 14:58:15
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 14:05:21 +0100, Rafał napisał(a):

    > 1. Mniej górników - tworzy się nisza do której poszukują pracowników.

    A jak sądzisz - dlaczego od września są znowu szkoły górnicze "pod parą"?

    > 2. Za tym w pewnym okresie czasu pojawią się 2 trendy:
    > - szukamy pracowników do kopalni

    I to jest trend obserwowany od kilku lat.

    > - brak węgla - poszukiwanie innego źródła energii

    A rezerwy?
    Chciałbyś ot tak - od 1 marca zamykamy kopalnie i "szukamy" inego źródła
    energii?
    Hahahah - zerknij na jedno z najbogatszych państw świata, które dysponuje
    ogromnymi środkami finansowymi - i powiedz nam tutaj - do czego doszli od
    kilkudziesięciu lat?
    Jakie mają osiągnięcia?
    Chodzi mi o źródło energii na skale masową a nie np. na oświetlenie
    antresoli za pomocą baterii słonecznej na dachu.

  • 63. Data: 2007-02-24 15:08:45
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 04:46:09 +0100, Rafał napisał(a):

    > Ale nie jest! A jak się Ślązakom ne podoba - neich spierdalaja na gałąź
    > gdzieś do Afryki!

    Młody - to wyroki sądowe nie pozwoliły nam się stać Śląskiem.
    Przyczyna była i jest bardzo prosta: - bez śląska byście sobie nie wsadzili
    nawet palca do dupy. To przez wieki ze Śląska szły strumienie pieniążków do
    polski, i to tutaj naganiano wieśniaków obiecując im "raj, prestiż, kasę i
    mieszkania".

    Buraku - piszecie o przywilejach górniczych i wcześniejszych emeryturach
    ... a co maja służby mundurowe? Po 15 latach mogą przejść na wcześniejszą
    emeryturę ... a górnicy, i to tylko dołowi po ilu? po 25 latach - prawda?
    Policz teraz, jeżeli jesteś taki skrupulatny, ilu jest górników a ilu z
    "mundurówek".
    A co z wszytkimi rolnikami i ich całym KRUSem?
    Dlaczego ja muszę co miesiąc opłacać ~750zł a tamta grupa - ~200zł na ...
    kwartał????

    Teraz wejdź pod stół i odszczekaj swoje szczeniackie, pozbawione
    racjonalności herezje.

  • 64. Data: 2007-02-24 16:48:06
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > ... a co maja służby mundurowe? Po 15 latach mogą przejść na wcześniejszą
    > emeryturę ...

    A to jest kolejna paranoja.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 65. Data: 2007-02-24 17:41:08
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Górnicy pracują w przediśebiorstwach i to one wypłacają im
    > wynagrodzenia. Ich sprawa (tych przedsiębiorstw) jaka jest wysokość i
    > struktura tych wynagrodzeń.

    a przedsiebiorstwa przynosily dotad strate, ktora byla pokrywana z
    budzetu... jak sie pojawil zysk to zamiast oddac budzetowi, czy zainwestowac
    (np. w bezpieczenstwo pracy) zwiazkowcy sie upomnieli o podwyzki i
    nagrody...
    gornicy maja przywileje emerytalne finansowane przez inne grupy spoleczne,
    gdyz sami szczegolnych skjladek nie placa... niech wplacaja na 3 filar ze
    swojej kasy, to by bylo ok.

    > Najwyżej podniosą cenę węgla tak że albo będziesz mieć zimno w domu
    > albo za prąd i ogrzewanie będziesz płacił 3/4 swoich miesiecznych
    > zarobków. Nie kupisz ? A co zrobisz ?

    nie uzywam wegla do grzania mieszkania... a elektrownie kupia wegiel
    rosyjski (tanszy od polskiego, elektrocieplownie na wschodzie kraju
    wlasciwie juz go kontraktuja), albo importowany z RPA czy Australii, ktory w
    porcie w Swinoujsciu bylby w tej chwili niewiele drozszy od naszych
    aktualnych cen wegla... wiec wiesz gdzie gornicy moga wsadzic te swoje
    grozby...

    > Jeszcze jedno. Gdyby Śląsk był autonomiczny - doskonale prosperowałby
    > bez reszty Polski. Gospodarczo i politycznie bo ludzie tutaj są w
    > sprawach lokalnych raczej jednomyślni. Reszta Polski bez Śląska -
    > raczej nie bałdzo.

    tia... Śląsk... czytalem niedawno, ze pojawil sie tam syndrom somalijski...
    tak jak w Somalii ludzie nie probuja wziac sie w garsc tylko czekaja na
    pomoc humanitarna tak na Sląsku jest cala masa specjalistow od pomocy
    socjalnej... nie szukaja pracy, tylko kombinuja z zapomogami, tak powstaje
    tam dziedziczone bezrobocie... przechodzi to z ojca na syna...

    > A kto nie rozumie żądań górników _wobec_swoich_pracodawców_, temu
    > gorąco polecam aby udał się do kopalni na wycieczkę i zobaczył w
    > jakich warunkach i w jakim narażeniu pracują ludzie, a potem zestawił
    > to z ich zarobkami i stopniem utraty zdrowia. Niestety każdy widzi
    > tylko jedną stronę medalu- żądania górników.

    a czy ktos im zabrania zmienic zawod? jak mi szef za malo placil to
    zmienilem prace... i nie rozpieprzalem ulic w jakims innym miescie z tego
    powodu...

    > Wbijcie sobie w końcu w te Wasze zakute główki że nikt z Was górników
    > nie utrzymuje ani do nich nie dopłaca, zaś bez nich płacilibyscie
    > kosmiczne rachunki za energię i ogrzewanie. Znacznie bardziej
    > kosmiczne niż teraz płacicie.

    jest cos takiego jak rynek... jesli produkujesz pewien produkt za drogo to
    zbankrutujesz, bo wszyscy kupia od konkurecji... sieroty prl-u ze Śląska
    tego nie zrozumieja tego nigdy...

    > A jeśli ktos nie wie gdzie zobaczyć kopalnię od środka to polecam:
    > Kopalnia w Nowej Rudzie koło Wałbrzycha - jedna z najtruniejszych i do
    > niedawna najbardziej niebezpieczna kopalnia w Polsce

    to po co taka eksploatowac?

    > No i teraz zadajcie sobie pytanie czy pracowalibyście w takich
    > warunkach za 2-3 tys netto.

    na Śląsku tlumy chetnych ustawiaja sie do tej pracy, wiec w czym problem?
    tych co narzekaja zwolnic, a w ich miejsce zatrudnic nowych... tylko, ze
    zwiazki zawodowe (czyli najwieksze nieroby wsrod ludzi pracujacych) do tego
    nie dopuszcza...
    z Twojej wypowiedzi wynika, ze Śląsk to skansen PRL-u... gdyby sie odlaczyl
    to poradzil by sobie wlasnie jak Polska Ludowa...

    kopalnie w Polsce funkcjonuja fatalnie... produkuja wegla za duzo, glownie
    tego, na ktory nie ma popytu... dlatego ciezko kupic wegiel odpowiedni do
    ogrzania domu, bo przy kopalniach na haldach zalega jakies niewiadomo co,
    ktorego nikt nie kupi...
    jak za komuny, robic byle co, brac pieniadze, nieistotne czy komus ta praca
    jest potrzebna...

    pozdr
    pioter

  • 66. Data: 2007-02-24 18:36:36
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 12:12:14 +0100, Jackare wrote:

> [...]
    > utrzymuje ani do nich nie dopłaca, zaś bez nich płacilibyscie kosmiczne
    > rachunki za energię i ogrzewanie. Znacznie bardziej kosmiczne niż teraz

    guzik prawda, energia nuklearna jest tańsza i czystsza oraz starczy jej na
    dużo dłużej niż węgla

    > wysokość chodnika roboczego 58 cm - 120 cm, przeciętnie 80 cm
    > temepratura ok 35-40 st C
    > Zapylenie ograniczające widoczność do ok 1-2 m że o oddychaniu nie wspomne
    > Hałas non stop na poziomie 95-120 dB
    > Stałe zagrożenie wyrzutami skał i gazów= permanentny stres i obawa o własne
    > życie.

    nie ma obowiązku tam pracować

    > No i teraz zadajcie sobie pytanie czy pracowalibyście w takich warunkach za
    > 2-3 tys netto. Jeżeli odpowiedź brzmi "nie" to przestańcie się dziwić
    > żądaniom górników. Oni nie chcą tego od Was tylko od swych pracodawców.

    Niemcy już doszli do wniosku że trzeba pozamykać kopalnie bo to się nie
    opłaca, miejmy nadzieje że wszędzie indziej dojdzie się do podobnych
    wniosków

    --
    futszaK
    0601061867

  • 67. Data: 2007-02-24 18:37:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 12:51:17 +0100, Tomek wrote:

    > tak czy inaczej ktoś tą prace musi wykonywać, nie ma jeszcze aż tak
    > wielkiej automatyzacji aby odbyła się ona bez ludzkiego
    > nadzoru/wspomagania.

    kto powiedział że musi ?

  • 68. Data: 2007-02-24 19:00:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 15:08:35 +0100, Jackare wrote:

    > Jedna nie pokryje zapotrzebowania całego kraju a oprócz tego są jeszcze
    > huty, przemysł chemiczny ichoćby gosp. dom. konsumujące węgiel.

    jak jedna nie wystarczy to postawi się 5 czy więcej tak jak we Francji.
    Domy można grzać pradem co jest sporo wygodniejsze od biegania z wiadrami
    (lub płacenia tym którzy z tymi wiadrami biegają).
    Wystarczy piecyk do gniazdka w ścianie i już mamy ciepło.
    Gotowanie ? Kuchenka elektryczna i jedziemy, pokiego grzyba dodatkowe rury
    którymi idzie gaz skoro można by było podłaczyć kuchenke do gniazdka obok.
    Ciepła woda ? Nic prostszego, bojler elektryczny zamiast wybuchającego gazu
    i mamy gorącą wode.

    Oczywiście prąd dostarczany przez kilku dystrybutorów a nie jeden zakład
    energetyczny, wtedy klient będzie miał wybór plus do tego będzie mógł
    wybrać producenta prądu jak i dystrybutora.

  • 69. Data: 2007-02-25 13:01:11
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 19:00:12 +0000 (UTC), futszaK <f...@g...com>
    w <erq1vs$42p$3@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > jak jedna nie wystarczy to postawi się 5 czy więcej tak jak we Francji.
    > Domy można grzać pradem co jest sporo wygodniejsze od biegania z wiadrami
    > (lub płacenia tym którzy z tymi wiadrami biegają).

    W cenach obowiązujących obecnie grzanie prądem jest droższe niż
    korzystanie z MPEC czy jak to siętam nazywa (czyli ogrzewanie z rury),
    jak wygląda sprawa z węglem, nie wiem, ale przypuszczam, że podobnie.

    W przypadku ogrzewania budynku najlepsza jest - ale i najdroższa, pompa
    cieplna.

    > Wystarczy piecyk do gniazdka w ścianie i już mamy ciepło.

    A do takich rzeczy potrzebna jest odpowiednia instalacja.

    > Gotowanie ? Kuchenka elektryczna i jedziemy, pokiego grzyba dodatkowe rury
    > którymi idzie gaz skoro można by było podłaczyć kuchenke do gniazdka obok.

    Do kuchenki też potrzebujesz innej instalacji, nie wiem, czy przypadkiem
    nie prądu trójfazowego nawet.

    > Ciepła woda ? Nic prostszego, bojler elektryczny zamiast wybuchającego gazu
    > i mamy gorącą wode.

    Instalacja jak wyżej, ale najfajniejsza jest ciepła woda z rur
    ciepłowni, a nie grzana na miejscu.
    Tylko wymagana jest odpowiednia sieć ciepłownicza. Wrocław taką ma.

    > Oczywiście prąd dostarczany przez kilku dystrybutorów a nie jeden zakład
    > energetyczny, wtedy klient będzie miał wybór plus do tego będzie mógł
    > wybrać producenta prądu jak i dystrybutora.

    No problem jest jeden - linie przesyłowe.
    Taka linia jest koszmarnie kosztowna, i nie bardzo jest jak budować te
    linie przez każdego przesyłającego oddzielnie.
    Po drugie - na liniach przesyłowych sa straty, całkiem spore (niedawno
    było o tym dość głośno pod kątem kto będzie za te straty płacił).

    Ogólnie - prąd elektryczny ma to do siebie, że jest wygodny, ale i
    kosztowny, i jeżeli są warunki, to możnaby się zastanowić nad innymi
    sposobami transportu energii.
    Nie żeby węgiel był czymś wyjątkowym.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 70. Data: 2007-02-25 13:03:24
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 23:32:59 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ernpuj$q5t$1@news.interia.pl> napisał:

    > A to druga znamienna cecha polskiej mentalności. Gdy się komuś w życiu nie
    > uda - zostanie "budowlańcem"

    Nie weim, czy zauważyłeś, ale ostatnio budowlańcom powodzi siębardzo
    dobrze.
    3k pln za 2 tygodnie robienia kuchni to ładny kawałek grosza, więc
    przestałbyś sięwygłupiać ustawiając chochoła.

    ja czyli jakub
    Revoke.