PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzeniaRe: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60
    proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Date: Sun, 25 Feb 2007 13:01:11 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 19:00:12 +0000 (UTC), futszaK <f...@g...com>
    w <erq1vs$42p$3@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > jak jedna nie wystarczy to postawi się 5 czy więcej tak jak we Francji.
    > Domy można grzać pradem co jest sporo wygodniejsze od biegania z wiadrami
    > (lub płacenia tym którzy z tymi wiadrami biegają).

    W cenach obowiązujących obecnie grzanie prądem jest droższe niż
    korzystanie z MPEC czy jak to siętam nazywa (czyli ogrzewanie z rury),
    jak wygląda sprawa z węglem, nie wiem, ale przypuszczam, że podobnie.

    W przypadku ogrzewania budynku najlepsza jest - ale i najdroższa, pompa
    cieplna.

    > Wystarczy piecyk do gniazdka w ścianie i już mamy ciepło.

    A do takich rzeczy potrzebna jest odpowiednia instalacja.

    > Gotowanie ? Kuchenka elektryczna i jedziemy, pokiego grzyba dodatkowe rury
    > którymi idzie gaz skoro można by było podłaczyć kuchenke do gniazdka obok.

    Do kuchenki też potrzebujesz innej instalacji, nie wiem, czy przypadkiem
    nie prądu trójfazowego nawet.

    > Ciepła woda ? Nic prostszego, bojler elektryczny zamiast wybuchającego gazu
    > i mamy gorącą wode.

    Instalacja jak wyżej, ale najfajniejsza jest ciepła woda z rur
    ciepłowni, a nie grzana na miejscu.
    Tylko wymagana jest odpowiednia sieć ciepłownicza. Wrocław taką ma.

    > Oczywiście prąd dostarczany przez kilku dystrybutorów a nie jeden zakład
    > energetyczny, wtedy klient będzie miał wybór plus do tego będzie mógł
    > wybrać producenta prądu jak i dystrybutora.

    No problem jest jeden - linie przesyłowe.
    Taka linia jest koszmarnie kosztowna, i nie bardzo jest jak budować te
    linie przez każdego przesyłającego oddzielnie.
    Po drugie - na liniach przesyłowych sa straty, całkiem spore (niedawno
    było o tym dość głośno pod kątem kto będzie za te straty płacił).

    Ogólnie - prąd elektryczny ma to do siebie, że jest wygodny, ale i
    kosztowny, i jeżeli są warunki, to możnaby się zastanowić nad innymi
    sposobami transportu energii.
    Nie żeby węgiel był czymś wyjątkowym.

    ja czyli jakub
    Revoke.