PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienia - pierwszy dzien bezplatny › Re: zwolnienia - pierwszy dzien bezplatny
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienia - pierwszy dzien bezplatny
    Date: 30 Sep 2002 16:58:50 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > a te pieprzone skladki, ktore place co miesiac to niby na
    > co (przeciez nie na leczenie, ale to juz OT)?

    nie calkiem OT ;-) w koncu ubezpieczenia spoleczne to element naszego
    pracowniczego zycia. a ze nie lubie ZUSu (instytucji - nie mylic z ludzmi
    tam pracujacymi, ktorych duza czesc mozna szanowac a nawet lubic), to
    dodam 3 grosze od siebie i w tej galazce watku :>>>

    skladki na ubezpieczenie chorobowe NIE sa na leczenie, bo sa na wynagrodzenie
    za okres choroby. Tyle ze i tak za pierwsze 30 pare dni placi pracodawca.
    kto choruje wiecej niz 30 dni w roku? bo nie ja. czyli FUS/ub.chor. place na
    sam-nie-wiem-co, a gdybym nawet chorowal przez miesiac w roku, to i tak
    zaplaci za to bogu ducha winny moj biedny pracodawca... ktory zeby
    ograniczyc ta swoja dzialalnosc chcac-niechcac ubezpieczeniowa
    (i to bez zbierania skladek!) musi kombinowac, zatrudniac mlodych i pieknych
    oraz na minimalne pensje, a juz w zyciu
    mloda-rokujaca-nadzieje-na-stan-blogoslawiony (ktora wykorzysta te 30 dni,
    i to platne 100% a nie 80%)

    a skladka na kase chorych jest na leczenie. tylko kogo, skoro nie mnie,
    bo nawet jak mnie glowa boli to ide do lekarza za pieniadze, bo zeby isc do
    ,,oplaconego przez KCH'' czyli ,,darmowego'' to trzeba miec nezle zdrowie ;-).

    paranoja ubezpieczeniowa. plac i plac - guzik z tego masz, ale zrezygnowac sie
    nie da. Korwina!!! Korwina! ;-) [-Mikke]

    dodam dla ulatwienia, ze samozatrudniajacy sie (DG) maja paranoje
    ubezpieczeniowa do 5 potegi (zwlaszcza w departamencie skladki na ubezpieczenie
    chorobowe) i sa po prostu wszyscy jak leci traktowani jak zlodzieje.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek