PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom wiedzy studentow › Re: poziom wiedzy studentow
    From: "Jurek M" <m...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poziom wiedzy studentow
    Date: Mon, 3 Aug 2009 22:28:02 +0200

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h56ibm$4q3$1@inews.gazeta.pl...

    > podzial adresacji znaja do tego na scianie wisi wydruk, tylko jednemu
    > musialem wytlumaczyc dlaczego przydzielajac na vlan 1 adres ip
    > zuzywamy
    > 4 i co to jest brama
    > zasada adresowania tez jest znana
    > wiec majac oddzialy milo by bylo aby adresacje nadac wg zasad
    > ale lepiej 192.168 bo tak router juz ma
    > a jak tu wpisac 10.x.x.x
    > moze ja jeszcze raz zapytam
    > czego ja moge oczekiwac - co taki student umie
    > u nas czasem jakis skrypt czy program by cos ulatwil....
    > z dyskusji wynika ze
> [...]

    Jednak to co opisujesz trochę mi się kupy nie trzyma, bo firma:

    - zatrudnia studentów informatyki
    - zatrudnia ich do czynności technicznych związanych z obsługą sieci i
    całą kabelkologią
    - płaci im przy tym 3,5tys. netto! (mało kto tyle płaci studentowi za
    serwis sprzętowy)
    - narzeka przy tym na brak doświadczenia np w zarabianiu kabelków,
    konfiguracji routera itp, a przecież wystarczyłoby przeszkolenie.

    Wspomniałeś o umiejętności programowania oczekiwanego od studenta.
    Chciałbym widzieć tę ofertę pracy.

    I założę się, że zachętą była, obok wysokiego wynagrodzenia, zawarta w
    ofercie pracy możliwość pisania aplikacji w C, C++, Java (niepotrzebne
    skreślić).

    Ci ambitniejsi mieli wizję, że nabiorą doświadczenia przy tworzeniu
    aplikacji, a tutaj rozczarowanie - zaprzęgli ich do zarabiania jakichś
    durnych kabelków, dogladania serwerów, ruterów...i innych gównianych
    czynności.

    Ci z zacieciem technicznym pomysleli sobie, że zetkną się z prawdziwą
    siecią i wreszcie nabiorą doświadczenia, ktoś ich przeszkoli, a tutaj od
    razu na głębokie wody - i frustracja.

    Czyli typowe dla polskich firm poszukiwanie młodego wykształconego
    człowieka do wszystkiego, co to machnie skrypcik, zrobi stronkę,
    wydrukuje raporcik dla zarządu, naprawi drukarkę, skonfiguruje serwer, a
    i auto szefowi umyje gdy trzeba ;)

    J.