PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom wiedzy studentow › Re: poziom wiedzy studentow
  • Data: 2009-08-04 17:30:20
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: Muchomor <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PrzemKo wrote:

    > W Profibuchu (część może pamięta co to było) jest krótki kurs C. Są tam
    > różne przykłady zapisu tego języka (wskaźniki i takie tam), a obok część
    > objaśniająca co to tak naprawdę robi. W assemblerze MC68k. Książka leży
    > u mnie jakieś 15 lat.
    >
    > Natomiast w mikrokontrolerach (to ten styk obu dziedzin, prawda?) z
    > rzadka widywałem cokolwiek w C. Może w tych bardziej rozbudowanych, ale
    > to raczej podchodzi pod SOC, ew. DSP (tam z kolei mają jakieś
    > zdegenerowane odmiany C).
    >
    > Jednym słowem: pudło.

    Z tego co napisales wynika, ze malo widziales. I zapewne bardzo dawno
    temu. Uzycie zwrotu "tam z kolei mają..." tylko mnie w tym utwierdza.

    Styk informatyki z elektronika jest tam gdzie software styka sie z
    hardwarem, niekoniecznie w mikrokontrolerach. Ogolnie ten obszar sie
    czesto nazywa Hardware Abstraction Layer. To jest obszar gdzie
    niepodzielnie kroluje C, choc od pewnego czasu wchodzi juz C++.
    Dawno dawno temu uzywalo sie assemblerow, ale teraz sie ich juz nie
    uzywa bo sie to nie oplaca, a i ludzi ktorzy je znaja jest coraz mniej.
    Co to sa "zdegenrowane odmiany C" ?
    Pisze to z perspektywy 7 lat spedzonych w tym mikroswiecie i nigdy o
    takich nieslyszalem, a robilem w tej branzy naprawde duzo (wlaczajac DSP)...

    Muchomor