PracaGrupypl.praca.dyskusjeobcięcie wynagrodzenia za karę › Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
  • Data: 2012-01-25 12:43:02
    Temat: Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dorota wrote:

    > [...]
    > No niby tak, ale kolokwialnie mówiąc - na tego człowieka nie ma już sił.
    > Pojawił się przy tym dość swoisty paradoks, bo pracodawca nie ma
    > najmniejszego zamiaru go zwolnić, ponieważ jest dobry w tym co robi.
    > [...]
    > Innymi słowy - co można legalnie iz zgodnie z prawem zrobić w takiej
    > sytuacji, żeby pracownik poczuł to na własnej skórze. Przyszła mi do głowy
    > właśnie taka kara finansowa, bo to każdego zawsze najbardziej boli.

    Czyli pracodawca nie chce zwolnić pracownika, tylko oczekuje że on się sam
    zwolni wskutek kary... Można i tak - oszczędność na odprawie - o ile
    pracodawca w sposób zgodny z prawem da pracownikowi motywację do opuszczenia
    firmy.

    > Czyli jeśli pracodawca powie "Kaziu, jeśli jeszcze raz schrzanisz to
    > zadanie, to potrącę Ci z pensji xxx zł" i da Kaziowi do podpisania
    > oświadczenia, że ten zgadza się na takie warunki, a Kazio to podpisze, to
    > da się to "przepchąć" w ten sposób?

    Wydaje mi się mało prawdopodobne, aby ktoś zgodził się na tak jednostronną
    umowę (wyłącznie niekorzystną dla pracownika).