PracaGrupypl.praca.dyskusjeobcięcie wynagrodzenia za karę › Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
  • Data: 2012-01-25 13:38:03
    Temat: Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
    Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jfotcr$qb4$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli pracodawca nie chce zwolnić pracownika, tylko oczekuje że on się sam
    > zwolni wskutek kary...

    Hmm? A dlaczego uważasz, że pracownik chciałby się sam zwolnić wskutek kary?
    Jemu jest dobrze. Ma stałą pensję, może robić błędy, bo ... nie ma
    możliwości ukarania go za to oprócz rozwiązania umowy.

    > Wydaje mi się mało prawdopodobne, aby ktoś zgodził się na tak jednostronną
    > umowę

    Załóżmy, że zgodziłby się.
    Czy w takiej sytuacji taka zgoda ma ręce i nogi, a pracodawca ma
    przyzwolenie na karę finansową?

    > (wyłącznie niekorzystną dla pracownika).

    Nie bardzo rozumiem.
    To kodeks karny w takim razie też jest wyłącznie niekorzystny dla
    społeczeństwa ;-)
    Przecież warunki umowy są wyraźnie określone. Jesli pracownik popełni błąd,
    to poniesie karę finansową.
    Natomiast nie poniesie takiej kary, jeśli będzie wywiązywał się z
    obowiązków.

    Pozdrowienia
    Dorota