PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
  • Data: 2007-03-08 11:52:45
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Też tak sądzę. W niektórych krajach arabskich problem kradzieży praktycznie
    > nie istnieje, bo tam za złodziejstwo łapę ucinają...

    To bzdura jest a nie żaden argument bo cała idea okrutnych kar za błache
    przestępstwa rozbija się o uczciwość tych, którzy te kary nakładają a
    wtedy zaczyna działać inny mechanizm im wyższe sankcje karne tym
    rynek łapówek za ich ominięcie staje się większy. Nawiasem mówiąc, ze
    statystyk przestępstw wynika, ze gdyby za każdą kradzież karano
    ucinaniem rąk to 4/5 ludzi na tej planecie nie miałoby co najmniej
    jednej ręki. Co ciekawe, podobno najglosniej o ucinaniu rak zlodziejom
    krzycza Ci, ktorzy sami sie o ten proceder otarli i bynajmniej nie mam
    tu na mysli ludzi okradzionych.

    Co do głównego wątku - gdyby Sprawiedliwość w naszym kraju była zdrowa
    nie było by potrzeby nakładać ustawowych kar dla pracodawców bo
    oszukiwany pracownik najnormalniej w świecie poszedł by do prawnika a
    ten by już mu wygrał w Sądzie takie odszkodowanie, że Pracodawca
    musiałby wywolane tym straty odrabiać bardzo długo ;) Czyli mechanizm
    musialby dzialac tak, ze beneficjentem jest tu pokrzywdzony a
    odszkodowanie dla niego pochodzi od osoby nieuczciwej a caly proces
    odbywa sie z pomoca jakiegos organu Panstwa.

    j.