PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
  • Data: 2007-03-08 13:07:38
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Masz prawo mieć coś, co wydaje ci się być twoim zdaniem, ale przydałoby się
    > przede wszystkim nieco wiedzy.
    > Przykład, który podałem jest powszechnie znany, a użyty został dlatego, że w
    > naszym kręgu kulturowym jest silnie przerysowany. Niemniej w kręgu
    > kulturowym z którego się wywodzi i w którym funkcjonuje stanowi element
    > codzienności i działa skutecznie.

    To Ty może doczytaj najpierw a potem zabieraj głos? ;P Mylisz przyczyne
    ze skutkiem.

    > Stąd należałoby wysnuć wniosek (jakże idiotyczny), że kary powinny być jak
    > najmniejsze aby wyeliminować łapówki.

    Bzdura.

    > A teraz jeszcze tylko jakieś wiarygodne źródło tych statystyk, aby nie wyjść
    > na zmyslającego farmazony.

    42.

    > Mylisz dwie rzeczy. Urzędową karę za przekroczenie przepisów (przykładem
    > mandat za spowodowanie kolizji drogowej) i odszkodowanie dla strony, której
    > wyrządzono szkodę.

    Spowodowanie kolizji drogowej nie jest przekroczeniem przepisow tylko
    efektek tegoz - to bardzo powazna pomylka przyczyny i skutku. Przyczyne
    mozna karac mandatem, skutku nie bardzo - i o tym przeciez pisalem...

    > Tak jest cały czas, jedynie wysokość odszkodowań jest ustanowiona na dość
    > symbolicznym poziomie. No ale nie mogą być ogromne, bo - jak sam
    > twierdziłeś - zaczną wtedy działać mechanizmy łapówkarskie. ;))

    Nie, tak nie jest vide np sprawa Łopacka vs Biedronka, ciagnie sie,
    ciagnie i ciagnie i obnaża nas system prawa i sprawiedliwosci.

    j.