PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie?Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
  • Data: 2006-03-25 17:45:00
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Mar 2006 10:25:11 +0100, "psd" wrote:

    >Co mam ci powiedzieć. Że jesteś bardzo błyskotliwy? Dyskutujemy o tym, jak
    >maksymalniezwiększyć szansę na znalezienie pracy i podałem tylko jeden z
    >przykładów. Cel każdej firmy jest zysk i jeżeli firma nie myśli o rozsądnym

    No właśnie - rozsądnym. Nie sądzisz, że te dziwne oczekiwania firmy
    (pomieszkiwanie w komunie, jajnikonośność), mogą odstraszyć
    wartościowych kandydatów?

    >zmniejszeniu kosztów, to nawet bardzo duża firma może zbankrutować. Na taki
    >wyjazd dwutygodniowy 1 zamiast 2 pokoje firma zaoszczędza ok. 2000 do 3000
    >Euro. Powiedź, czy nie warto?

    Jednak czy przyszło Ci do głowy, że komuś nie usmiecha się wspólne
    mieszkanie przez 2 tyg. z jakąś obcą babą? I co wtedy?

    >Co mogę robić, to prywatna sprawa dyrektorki, że ma zazdrosnego męża.

    Czyli kolejny dowód na nieprofesjonalizm kierownictwa - nieumiejętność
    oddzielenia życia prywatnego od zawodowego.

    >Bardzo dobry pomysł. Geje są znakomitymi projektantami mody, ale dałbyś
    >ogłoszenie: "szukam kobiety lub geja" . Co na to Towarzystwo Ochrony
    >Kaczorów?

    Pewnie to samo co na ogłoszenie o rekrutacji o treści "szukam
    kobiety".

    >Twój wybór. Możesz nawet powiedzieć, żeby pracodawcy wysłali CV bez zdjęcia
    >do ciebie.

    Mogę, mój wybór.

    (...)
    >Gdybym dostaół 20 CV to coś innego, a skoro dostałem tyle, mam możliwość
    >wyboru, wybrałem to, co mi odpowiadało.

    Nie mój cyrk i nie moje małpy, ale chciałem zauważyć że tego typu
    działania mogą prowadzić do tego, że firma będzie postrzegana jako
    nieprofesjonalna.

    >tego bym nie powiedział. Gdyby to była moja firma, zrobiłbym tak samo, żeby
    >oszczędzać 3000 Ero na dwutygodniowy wyjazd, a ty?

    Nie widzę niczego złego w oszczędzaniu 3000 łojro, jeśli ta oszczędość
    nie przyniesie większych strat niż to warto (utrata zysków
    przewyższających oszczędności)

    >zgadzam się częściowo, jest tu kilku takich, ale w każdej firmie chyba jest.

    Czyżby procedury rekrutacyjne szwankowały? :>

    >Ale zatrudnimy nie tylko jednego grafika.

    Zastanawia mnie jaka jest rotacja wśród tych o najwyższych
    kwalifikacjach zawodowych.

    >A kto z facetów ma dobry zmysł jeśli chodzi o modę i zwraca uwagę na drobne
    >szczegóły? Geje. Ale nie możemy tego napisać w ogłoszeniu.

    To o tych gejach to na podstawie własnych doświadczeń? A może znasz
    jakieś inne źródła dotyczące tych rewelacji? Z chęcią się zapoznam.

    >, płacąca przeciętnie (mało powiedziane - 2k netto to stawka
    >
    >Na początek płacimy tyle, żeby zobaczyć, jak pracuje. Później płacimy tyle,
    >żeby nie szukała innej pracy, a jeszcze później płacimy tyle, żeby nie
    >poszła do konkurencji.

    No to chyba dobrze. Zatem dlaczego wstydzisz się podać nazwy tej
    firmy?

    >w 5 aplikacjach padło słowo portfolio

    I we wszystkich pięciu było zdjęcie i inne "ważne" informacje?

    >Z całymm szacunkiem, nie mogę podać, bo mamy jeszcze zamiar wysłać CV i
    >Listmotywacyjny do wszystkich kandydatów.

    Jeżeli uważasz, że proces rekrutacyjny przebiega właściwie i wymagania
    stawiane przez firmę są jak najbardziej poważne, to chyba nie musisz
    ukrywać jej nazwy.

    Nie, nie jest.

    --
    pozdrawiam