PracaGrupypl.praca.dyskusjegodzina rozpoczecia i zakonczenia pracy › Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
  • Data: 2009-03-09 21:23:34
    Temat: Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gp2mrl$cth$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Może wszystko. Wolno mu. Niech sobie krzyczy, pod warunkiem, że nie
    > zakłóca ciszy nocnej... ;)
    > Inna sprawa, w jaki sposób ustosunkuję się do tego.
    Ja bym zadzwonił po straż miejską. :)

    > Ale to już nie będzie miało formy polecenia służbowego, tylko prośby,
    > którą mogę rozpatrzyć pozytywnie lub nie.
    Nie, no oczywiście, że tak.

    > Owszem, i mnie zdarzały się telefony od szefa (bardzo sporadycznie) np.
    > o 21 wieczorem, czy mógłbym pojechać do klienta x, bo np. zawiesił się
    > serwer obsługujący wagę, a kolega, który obsługuje tego klienta był
    > właśnie na zwolnieniu lekarskim. I poprosił mnie. Gdybym nie zgodził
    > się, pojechałby sam. Za nadgodziny i dojazd miałem zapłacone zgodnie z
    > ustaleniami. I było ok.
    Uczciwe reguły, nieprzekraczanie ich jednostronnie to komfort pracy, bardzo
    cenny i chyba dość deficytowy.

> [...]
    > owszem dzwoniły po godzinach... I co? Z początku (pierwsze 3 mies.
    > pracy na okresie próbnym) godziłem się, traktując to (naiwnie) jako
    > inwestycję na przyszłość, podwyżki, premie... Moje prognozy okazały się
    > nietrafione ;). Pierwszym krokiem było pozbycie się telefonu służbowego
    > (miałem okazję przekazania tel. nowo zatrudnionemu pracownikowi),
    > następnym było nieodbieranie tel. z firmy po godz. 16...
    > Ostatnim krokiem było rozwiązanie umowy o pracę z tą firmą w momencie,
    > kiedy mieli inwentaryzację połączoną z wdrażaniem nowego systemu
    Miałem kiedyś taką sytuację. W pracy dobry układ, miła atmosfera,
    zwierzchnik właściwie kumpel, wymieniliśmy się komórami (znaczy numerami
    prywatnymi , służbowych nie było). Nie nadużywał tego nigdy. Ale potem
    musiał odejść, została jednak jego sekretarka mająca mój numer. Przyszedł za
    to nowy zwierzchnik. No i się zaczęło. Sytuacje zupełenie kuriozalne, np.
    sobota jestem w drodze na jakiś weekendowy wypad, a tu telefon, że coś
    potrzeba extra na poniedziałek. Olewam, oczywiście. W poniedziałek jakieś
    pretensje. Olewam. Ale to nie jeden raz. Poza tym telefony w czasie
    prywatnym z głupimi pytaniami.
    Nie mogłem zmienić numeru, bo sporo osób zamawiających u mnie różne usługi
    go znało, często dzwoniono z czyjegoś polecenia więc nie mogłem (czyt. nie
    opłacało mi się) także nie odbierać nieznanych numerów. Uwagi nie działały,
    zawsze sytuacja była "bardzo strasznie ważna".
    Musiałem to przerwać i poszedłem po całości - odbierałem telefony ale jak
    tylko usłyszałem coś niechcianego to się natychmiast rozłączałem. Odbyła się
    rozmowa w tym temacie w czasie której przekazałem informację, że po pracy
    dla pracodawcy mnie nie ma, jego telefony są niepożądane, z moją własnością
    (telefon) robię co chcę, kiedy chcę i naciskam co chcę. Tak samo moją
    własnością jest czas poza godzinami pracy. Fochy, obraza, itp. Olałem.
    A potem on też odszedł, sekretarce kazałem o mój nr zapomnieć, a następcy na
    pytanie o telefon powiedziałem krótko, że nie jestem zainteresowany
    udostępnieniem kontaktu.
    No i spokój.

    --
    Jotte