-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: absolwenci uczelni i pierwsza praca
Date: Fri, 1 Jul 2005 16:14:39 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <da3it9$bh6$1@inews.gazeta.pl>
References: <da3a0m$oie$1@inews.gazeta.pl> <6...@n...onet.pl>
<da3dth$gep$1@inews.gazeta.pl> <da3h4c$3la$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
NNTP-Posting-Host: pc66.daszynskiego.silesianet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1120227049 11814 84.234.121.66 (1 Jul 2005 14:10:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Jul 2005 14:10:49 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
X-Priority: 3
X-User: sobczyk.webdesign
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:153635
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:da3h4c$3la$1@inews.gazeta.pl...
> co rozumiesz przez "specjalistyczne stanowiska"?
stanowiska min. wymagające specjalistycznych umiejętności zawodowych,
społecznych lub innych.
> Jesli mowimy o kierunkach, o ktorych pisal A. G., to praktycznie
> nie ma (w Polsce) czegos takiego jak "renomowane prywatne".
> Poza tym czesto studiowanie na prywatnej jest tansze niz wyjazd do innego
> miasta i studiowania na panstwowej.
news:da3fjm$p5d$1@inews.gazeta.pl
> a ja mysle, ze spekulowanie, ze koles, ktory ukonczyl np. informatyke
> na UW jest lepszym kandydatem do pracy np. programisty niz absolwent
> informatyki na Wyzszej Szkolej Zarzadzania i Informatyki w Pierdyszowie
> Dolnym moze byc obarczone znaczniem mniejszym bledem niz wiekszosc testow
> robionych przez ludzi z HR.
To już wiemy z wątku 'test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"' z dnia 27
czerwca 2005 15:28 na pl.praca.dyskusje. BTW: jeśli mowa o błędach w testach
w większości testów- skąd posiadasz takie rewelacyjne informacje? Ja właśnie
piszę artykuł w oparciu o dane z prowadzonych badań, więc jestem
straaaaaasznie ciekaw.
> Uwazam tez, ze brak podstaw i luki w podstawowej wiedzy sa ciezkie do
> wyeliminowania z pracy zawodowej.
Trudno mi się zgodzić. Większość pracowników uczelni technicznych, jakich
znam stawia w pierwszej kolejności na umiejętność myślenia studenta, dopiero
potem na jego wykutą lub zdobytą na laborce wiedzę. Twierdzą oni, że "wiedza
przyjdzie potem, razem z pracą, a teraz najważniejsze to zmusić delikwenta
do samodzielnego myślenia".
>Trzeba sie uczyc mnostwa
> nowych rzeczy, na cofanie sie do podstaw nie ma czasu i zwykle traktuje
sie
> to 'po lebkach'.
To jest właśnie jedna z najpiększych rzeczy w pracy - uczenie się nowych
rzeczy.
> Na pewnym poziomie (literatura fachowa, szkolenia itp) nikt nie tlumaczy
> elementarnych rzeczy, jesli sie ich nie rozumie, to przyswajanie nowej
wiedzy
> moze byc trudne.
Widocznie uczestniczyłeś w kiepskich szkoleniach. Współczuję, bo szkolenia
to również jedna z najpiękniejszych rzeczy w pracy. Bywam na nich często,
baaa - sam je organizuję, więc muszę na nich być :) po kilkudziesięciu
szkoleniach z komunikacji, negocjacji, zarządzania, sprzedaży, prawa pracy,
prawa celnego etc. wciąż nie mam dosyć i wołam: jeeeeszczeeeeeee!
> Takie braki potrafia wychodzic i przeszkadzac bardzo dlugo.
> Poza tym na porzadnych studiach nie tylko zdobywa sie wiedze, ktora ma
potem
> praktyczne zastosowanie, ale tez uczy sie rzeczy, ktore rozwijaja, ucza
> specyficznego myslenia itd. Ja studiowalem informatyke, ale cenie sobie
> bardzo przedmioty matematyczne, zwlaszcza te gdzie byl dosyc wysoki
"poziom
> abstrakcji". Konktetnego j. programowania, bazy danych czy technologii
> faktycznie moge sie nauczyc w pracy, ale takiej lekcji myslenia zadna
firma
> przez swoje szkolenia nie zapewni.
NTG, więc krótko:
Ja też niezwykle cenię sobie matmę. Zwłaszcza metody optymalizacji, metody
numeryczne, metody macierzowe etc. Jakoś, w dobie komputera, gdzie często
różnorakie narzędzia tworzę sobie sam (ot, np. elektroniczne wersje testów,
dzięki czemu oszczędzam masę czasu na ich liczeniu), nie wyobrażam sobie
życia bez tej wiedzy. BTW: to otaczające nas zjawiska też da się wyrazić
jako różniczki/pochodne innych zjawisk bez zastanawiania się nad
ciągłościami, całkowalnością czy różniczkowalnością funkcji.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.07.05 15:16 macko42
- 01.07.05 15:51 Maciek Sobczyk
- 01.07.05 18:25 macko42
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=