PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacja › Re: Zwolnienie L4 i operacja
  • Data: 2005-08-18 17:28:25
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-08-2005 o 18:58:28 Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> napisał:

    > Kira napisała:
    >
    > A wetnę się, bo lubię cię czytać.
    > Przy czym przyznaję wątku uważnie od początku nie śledziłem i zaległości
    > też nie nadrobiłem.

    > Prawo co do zasady i niech mnie Tomasz nie atakuje teraz za to, że
    > uważam prawo za instrument kształtowania stosunków społecznych proszę :)
    > - ma chronić _słuszne_ interesy strony słabszej - silniejsi obronią się
    > sami.

    W dobrowolnej umowie obie strony są doskonale równe. Prawo stając po
    jednej ze stron, uznawanej przez okupacyjne państwo za słabszą, usiłuje
    zburzyć tę równowagę. Biedronki, Kauflandy i takie tam inne pokazują, z
    jakim skutkiem.

    A dla pracownika prawdziwym konkurentem i rywalem na rynku jest drugi
    pracownik lub bezrobotny. Natomiast w interesie pracownika jest, by to
    pracodawcy rośli w siłę i żyło się im dostatniej, wówczas zwiekszy się
    popyt na jego usługi oraz ich cena.
    To jest także, nawiasem mówiąc, odpowiedź na absurdalne twierdzenia,
    jakoby głosowanie na lewicę leżało w interesie biedniejszych warstw
    społecznych.

    > W sporze pracodawca vs pracobiorca stroną silniejszą jest pracodawca -
    > wyłączając oczywiście wielkoprzemysłową klasę robotniczą ze szczególnym
    > uwzględnieniem górników.

    Tylko przy wysokim bezrobociu. "Ochrona" zaś pracowników powoduje wówczas
    niezawinioną krzywdę jeszcze słabszej grupy: bezrobotnych.

    > No i to jest akurat OK, tzn. jeśli strony _dogadują_się_ co do
    > nieformalnego zawieszenie niektórych postanowień KP.

    I wówczas stawiają się poza prawem. Taka umowa, ustna i "nielegalna",
    pozbawiona jest ochrony prawnej.

    > Ponieważ nie jest to (łamanie generalnie - MSZ - całkiem rozsądnych
    > zasad KP) stan pożądany, do którego należy dążyć.

    Dlaczego nie chcecie zostawić ludziom swobody wyboru tego, do czego chca
    dążyć? Dlaczego MUSICIE PROJEKTOWAĆ jakiś STAN IDEALNY i przykrawać
    głupich ludzi do tego stanu??

    > No można.

    Owszem, niektórzy jednak czują się związani z takimi zupełnie wydumanymi
    duperelami realnie zapewne nie istniejącymi, jak własna kultura, własna
    rodzina, przyjaciele i dźwięk własnego języka oraz widok znajomych mórd na
    ulicy. Tacy wariaci, przestarzali, którzy jeszcze nie zwalczyli w sobie
    usmiechu na rogatkach własnego miasta przy powrocie z wakacji.