PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacja › Re: Zwolnienie L4 i operacja
  • Data: 2005-08-19 11:03:16
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Zapodaj. Chociaż skrótowo.

    A potem będę słuchał w telewizji/radio nowych postulatów? :>
    W skrócie:
    Mieszkanie socjalne zapewnia państwo (znaczy ja płacę, Kameruńczyk
    płaci, pozostali mieszkańcy Wyspy płacą i chyba jeszcze parę innych
    chłopa ze Wspólnoty płaci), ale tylko przy niskich dochodach, więc
    należy takie dochody posiadać. Pewne zasiłki/dofinansowania należą się
    osobom, które nie pracują na pełen etat tzn. wspomniany kolega
    pracował przez 2-3 tygodnie (5-6 dni w tyg.), a następnie przez 2-3
    tygodnie nie pracował (okres "urlopu" zależał od tego kiedy skończyły
    mu się pieniądze).
    Na pytanie, dlaczego nie pracuje regularnie tzn. 2-3 dni w tyg.
    odpowiedział, że się to nie opłaca. Tłumaczył mi, że jeśli będzie
    zarabiał w ciągu każdego tygodnia mało (tzn. poniżej około Ł90), to
    wtedy nie będą odprowadzane za niego żadne składki i będzie miał
    problem z późniejszym uzyskaniem emerytury. Co więcej, ponieważ
    przerwy w zatrudnieniu nie przekraczały 30 dni, więc nie figuruje on w
    statystykach jako bezrobotny, ale osoba pracująca o niskich dochodach.
    Ów Kameruńczyk mieszka w mieszkaniu socjalnym i korzysta z dopłat do
    rachunków tzn. na on jakiś limit na cotygodniowe wydatki. O takich
    oczywistościach jak prąd, woda i gaz nie ma co wspominać. Niestety nie
    przekraczają one górnej granicy, więc żeby coś z tym zrobić założył
    stałą linie telefoniczną i dostęp do internetu, ponieważ rozmowy są
    dosyć tanie (bardzo dużo minut wliczonych w abonament), więc założył
    jeszcze kablówkę. Na razie pomysły mu się skończyły.
    Aha, podatku lokalnego (council tax) oczywiście nie płaci :-)

    Mogłem trochę pomieszać, ale jakbyś chciał więcej sobie poczytać, to
    wejdź na stronę: http://tinyurl.com/7vogs i popatrz na szczegóły.

    --
    pozdrawiam
    Bremse