PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
  • Data: 2006-10-18 22:35:42
    Temat: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Od: "kinky" <w...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Wlasnie mi przyszla do glowy mysl, ze moze wiekszosc osob
    > rozprawiajacych w tym watku o IQ zrobila sobie "test na stronie www", co
    > czyni watek jeszcze zabawniejszym. :)

    Tak, robiłem sobie testy w internecie, ale nie tylko. Zrobiłem
    narodowy test na inteligencję, który był jakieś dwa lata temu w
    telewizji. Wyszło mi IQ 121. Były też dwa testy w internecie (strony
    amerykańskie). Wyszły mi IQ 125 i 130. Oba testy były na czas!
    Poza tym ostatnio w procesie rekrutacji pisałem test IQ (na papierze)
    i osobowościowy. Z 12 osób piszących, a większość z nich to
    studenci zaoczni, zostało nas czwórka do dalszego etapu. Nie znam
    wyniku liczbowego. Więc nie zarzucaj mi, że robiłem testy tylko w
    internecie.

    Owszem, rację masz, że liczą się przede wszystkim kwalifikacje
    zawodowe. Nie liczy się natomiast dyplom wyższej uczelni. Tak
    powiedział mi pewien head hunter z irlandzkiej firmy rekrutującej
    Polaków do pracy w Irlandii w sektorze IT. Najważniesze są
    referencje i portfolio osiągnięć zawodowych. Ale czy nie uważasz,
    że aby skończyć studia w terminie i to z dobrym wynikiem trzeba być
    dobrym?
    Dlaczego więć ludzie robią studia zaocznie, za pieniądze, bez
    egzaminów wstępnych, gdy mają już pracę? Przyjeżdżają na
    zajęcia służbowymi furami. Czy to jest normalne?