PracaGrupypl.praca.dyskusjeminister pracy Patera a komusze podatki › Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Date: Wed, 8 Sep 2004 15:10:57 +0000 (UTC)

    ZPDS <b...@n...zpds.com.pl> napisał(a):

    > gospodarki.
    >
    > ?? Nie pamietam takiego mojego stwierdzenia.

    Ja też nie :), ale w sytuacji pełnego zatrudnienia problemy,
    które zamierza oprotestować Wasz związek nie występują.

    > To nie jest ustawa(czy raczej zmiana w ustawach), ktora cos pogorszy wielkim
    > firmom. Dotknie male firmy, czesto nie zatrudniajace nikogo poza
    > wlascicielem i jego rodzina.
    Rozumiem, że małe firmy mają gorsze warunki ustawowe i podatkowe,
    bo nie stać je na wysłanie ustawodawców na wakacje na Hawajach
    i nadmuchanie ustawodawcom kont w Szwajcarii.

    > Dotyczy to okolo miliona Polakow, jak szacuje
    > Krajowa Izba Gospodarcza. Tych, dzieki ktorych pracy "na swoim" bezrobocie
    > jest mniejsze, niz moze byc po wprowadzeniu zmian.

    Czyżby małe firmy nie miały należały do związku pracodawców?

    www.kpp.neostrada.pl/artyk/popiuk/bezrob.html

    > Pisanie z konta Zwiazku zobowiazuje mnie do zachowania powagi i powstrzymuje
    > mnie przed skomentowaniem powyzszego i reszty.

    Rozumiem ale uważam, że skoro pracodawcy sami siebie traktują poważnie,
    to mogliby też traktować poważnie tych, którzy jeszcze pracują, jak również
    tych, którzy pracy nie mają. Mało kto nie pracuje dlatego, że mu się nie chce.

    Ciekawe co szanowni państwo pracodawcy chcą oprotestować. Naród, rząd
    czy instytucję podatków w ogóle?
    Poza tym podatki nie bardzo zależą od koloru krawata i legitymacji premiera -
    również w Polsce.

    O ile wiem istnieją państwa, w których jednocześnie podatki są wyższe,
    bezrobocie niższe, a ludzie bardziej szczęśliwi.
    Również dlatego, że ich kraje nie toczą wojen w imię "bezpieczeństwa
    narodowego".

    Może należałoby oprotestować (nie)równość podmiotów gospodarczych?
    Tylko, że zbyt wielu podmiotom jest to na rękę bo mają jedno wspólne
    orzeczenie: płacę (i wymagam), a rzeczowniki w tym złożonym zdaniu występują
    najczęściej w łapowniku (przypadek, który odpowiada na pytanie: komu? ile?).

    A może Związek Pracodawców oprotestowałby bezrobocie? Może system ruszy
    dopiero gdy 3.5 mln bezrobotnych zacznie znowu płacić podatki i więcej
    kupować? W końcu podobno Szwedzi twierdzą, że ich kraju nie stać na wysokie
    bezrobocie.

    Nie wiem na czyich usługach są media,
    ale na pewno chcą zarobić na życie i nagłaśniają również to,
    co nie ma sensu.

    Marek