PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Date: Wed, 05 Sep 2012 19:38:56 +0200
    From: MarKust71 <...@...a>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    <5046ece7$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>

    > Wg różnych definicji ubezpieczenia społecznego. Można zacząć od tej ze
    > słownika języka polskiego:
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2531789/ubezpieczenie_spo%
    C5%82eczne
    > Podpadają też 2 pierwsze punkty:
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2531787/ubezpieczenie

    Od początku nie pojmujesz, że co najmniej niektóre "ubezpieczenia
    społeczne" nie są "ubezpieczeniami". Gdyby były, niepotrzebne byłyby
    osobne definicje. Liczyłem na coś bardziej ambitnego, a definicja ze
    słownika nie za bardzo wskazuje, że się w temacie orientujesz.

    > A jaką wartość dla gospodarki przynosi np. pogotowie ratunkowe, czy
    > szkolnictwo, czy opieka społeczna? ZUS został powołany do tego by

    Niegrzecznie jest odpowiadać pytaniem na pytanie.

    Pogotowie ratunkowe - służy ratowaniu życia i zdrowia obywateli, żeby
    korzystający z pomocy w najkrótszym możliwym czasie odnosili na zdrowiu
    uszczerbek możliwie najmniejszy, potem szybko wracali do zdrowia i sił,
    żeby nadal pracować dla dobra siebie i innych, nie wisząc na czyimś
    garnuszku. Nie za każdym razem się to udaje, ale cel szczytny i wcale
    nie trudny do wyceny.
    Szkolnictwo - przez kształcenie człowiek nabiera wartości sprzedając
    później swoje umiejętności innym, chętnym, by za to płacić.
    Opieka społeczna - z publicznych pieniędzy odciąża osoby, których czas i
    praca może służyć innym, od zajmowania się osobami, często członkami
    rodzin, które nie są w stanie same sobie poradzić, ze względu na
    ułomności, brak umiejętności itp.

    We wszystkich trzech przypadkach chodzi albo o dodawanie jakiejś
    wartości, albo jej niemarnowanie. ZUS żadnej wartości nie dodaje, wręcz
    przeciwnie, a w całości można go zastąpić wcale nieskomplikowanym, nawet
    przy obecnej sytuacji prawnej, systemem komputerowym...

    > Np. prognozy http://www.zus.pl/default.asp?id=1&p=1&idk=1854
    No tak. Prognozy jako kryterium oceny. Gratuluję. To tak jak obietnice
    przedwyborcze wzbogacone o kreatywną w negatywnym tego słowa znaczeniu
    rachunkowość

    > Np. tego, że fundusze celowe są celowe i podlegają ograniczeniom
    > wynikającym z różnych przepisów wykonawczych. Niespecjalnie mi
    > się chce wierzyć, aby pieniądze mogły sobie tak latać w inne
    To nie jest kwestia Twojej wiary. O zbyt wielkie pieniądze chodzi, żeby
    ktokolwiek spośród rządzących był zainteresowany interpretować to jako
    przestępstwo.

    > Jak na razie niech wystarczy, taki że strona która chce zmian nie jest
    > w stanie zaproponować jak na razie nic obiektywnie lepszego.
    Niestety tych, co nie widzą możliwości zmian, czy to przez lenistwo, czy
    intelektualne ograniczenie, jest więcej, a w ustroju, w którym żyjemy,
    większość decyduje.

    --
    Marek