PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
  • Data: 2012-09-06 13:22:39
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Widzisz, dla Ciebie jest to tylko matematyczna przeliczanka. Opłaca się,
    > nie opłaca. Ważne, że na razie michę masz pełną. A dla mnie jest to
    > sprawa zasadnicza - nie może być tak, że państwo niektórym (i to tym
    > biedniejszym) prowadzić działalności gospodarczej de facto zabrania. Na
    > tak różnych płaszczyznach do konsensusu nigdy nie dojdziemy.

    Po kolei. Argument o "składkach przedsiębiorcy" padł w odpowiedzi na:

    Zastosowany przez Markusta, cytuję: ""Może zrobić by tak: ustalić stałą,
    minimalną wysokość świadczenia emerytalnego gwarantowanego przez Państwo.
    Kwota przyszłej emerytury byłaby z góry określona i nieobciążająca znacząco
    zarówno Budżetu jak i płacących składki. Płacąc niewielką składkę przez
    określony czas i osiągając określony wiek można by zostać emerytem, ale
    za "ZUS-owskie", jednolite dla wszystkich, niewysokie świadczenie."

    Więc zauważyłem że w przypadku przedsiębiorców *już tak jest*.
    Oczywiście można argumentować, że wysokość dzisiejszych składek
    jest wysoka/niewysoka, ale to jest względne.

    Natomiast zarówno Kviat jak i Ty zanegowaliście ideę "płaskiej składki",
    nie zauważając, że atakujecie pomysł dyskutanta z własnej grupy ideowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl