PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Sun, 23 Jan 2005 20:37:03 +0100

    Mo napisał(a):

    > On nie pisał o niskich stawkach, ale o stałych, niezależnie od ilości
    > wypracowanych godzin. I jest w tej jego tezie odrobina racji -
    > wystarczyłoby, żeby wszyscy pracownicy biedronek i innych smarketów czy
    > przedsiębiorczych przedsiębiorców powiedzieli "nie. nie robię nadgodzin
    > za darmo". Zostaną zwolnieni? To teraz trzeba, żeby ci, co przyjdą,
    > powiedzieli "ruchomy czas pracy? stała pensja? najniższa?? to ja
    > dziękuję"; "aplikuję na stanowisko kierownika działu. mam oprócz tego
    > sprzątać, wystawiać towary i pilnować sklepu? Pilnować dostawców,
> [...]

    Tylko jak taka akcja miałaby wyglądać w skali kraju? Jest równie
    prawdopodobna jak zmowa pracodawców pod hasłem "nie płacimy więcej niż
    1000 zł".
    Znajdzie się wystarczająco duża ilość ludzi, którzy postawieni przed
    dylematem - praca za minimalną pensję albo mieszkanie na ulicy i głód -
    wybiorą to drugie. I co? Będziesz miał do nich pretensje bo "psują rynek"?

    P. Kręglicki