PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
  • Data: 2005-01-23 20:12:43
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cam <c...@g...pl> wrote:
    > Jeśli taki bezrobotny ma pomysł na drobne usługi przynoszące mu np.
    > 700,-/miesiąc, to zgodnie z prawem musi 700,- z tego oddać państwu
    > (ZUS etc.) i zadowolić się resztą (?). A jak trafi się słabszy
    > miesiąc? Zgodnie z polskim prawem wolno temu bezrobotnemu tylko
    > zdechnąć z głodu. Jemu i jego rodzinie.

    Heheheheheheh. A jak to moj drogi laczy sie z tymi zasilkami dla
    bezrobotnych, co?
    Przeciez zeby je wyplacic nalezy skas wziac pieniadze - znaczy sie odebrac
    tym, co maja - pracujacym.
    Czy nie lepiej za tym zmniejszyc do minimum ZUSy itp i radykalnie
    zmniejszyc wszelka pomoc spoleczna (wyludzone renty, dodatki, doplaty etc).
    Tak zeby kto chcial - mogl sobie pracowac. Kto nie chcial - wyciagal reke
    do pomocy spolecznej, a nie panstwa?
    Jak myslisz? Zle pisze?

    > Zauważcie jak funkcjonuje prawo: kiedy wielka korporacja nie zapłaci
    > drobnej firemce, zleceniobiorcy, ten ostatni nie ma prawie szans na
    > odzyskanie pieniędzy. Koszty sądowe i czas oczekiwania są skutecznym
    > mechanizmem pozwalającym "wielkim" okradać maluczkich.

    Bo nie ma pieniedzy i wszystko jest zbiurokratyzowane. Dlaczego u nas
    ciagle sie odracza sprawy - a nie jak w USA - jedno posiedzenie, wyrok i
    papapa?

    > A te grosze, które uda się mimo wszystko zarobić są wielokrotnie
    > opodatkowane, oakcyzowane, wydzierane bezwzględnie z mocy polskiego
    > prawa. Prawa, które tak naprawdę działa tylko w stosunku do zwykłych
    > obywateli, w zakresie dotyczącym ich obowiązków. Zapisane tam prawa,
    > przywileje, wolności są ...zapisane. I nikt się nimi nie przejmuje. To
    > nie dziwi w kraju "tanich posłów", gdzie ustawa kosztuje głupie trzy
    > miliony $.

    A kto wybiera tych poslow?
    Moglbys mi powiedziec na kogo to glosowali ci ludzie, ktorzy kopia w
    biedaszybach?
    Bo na mojego nosa - albo nie glosowali, albo wybrali jakas Samoobrone...

    Zadbaj o swoje pieniądze!