PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
  • Data: 2005-01-23 19:45:27
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Widzisz - jeste jeszcze jeden zasadniczy problem - funkcjomujemy w
    > spoleczenstwie i gospodarce niedoboru. Dzialalnosc ma sens wtedy gdy
    > na jej towary/uslugi sa klienci. Tymczasem jak to u nas wyglada
    > wszyscy widzimy.

    Pieniadz rodzi pieniadz. Do swiadeczenia uslug nie trzeba wielkiego
    kapitalu. Zalozenie firmy jest problemem, bo na start trzeba co miesiac
    placic abonament ok 700 zl, zeby legalnie moc pracowac. Z tego powodu wg.
    statystyk wiecej niz co 3 bezrobotny pracuje na czarno. Traca zatrudnieni -
    bo mieliby mniejszy ZUS. Tyle, ze rzad (a rzad wybieraja i zatrudnieni i
    bezrobotni) traktuje wydatki sztywno - na zasadzie - trzeba tyle a tyle
    kasy - i stad wysokie skladki zeby sie na nia zrzucic.
    Zeby zmniejszyc wydatki (i skladki) nalezy z czegos zrezygnowac - to sie
    nie podoba i bezrobotnym i pracujacym.

    Dlatego teraz jest projekt przewidujacy zmniejszenie o polowe skladek przez
    okres 24 miesiecy. Miejmy nadzieje, ze wejdzie, to sie cos zmieni.

    I ja mysle, ze wlasnie tedy droga (a najlepiej zmniejszyc wydatki i
    jednoczesnie wymagania podatkowe - chyba kazdy widzi co sie stalo z
    podatkiem CIT jak go radykalnie zmniejszono...) , a nie jakies teoryjki,
    dobrze brzmiace, ale tak realne jak wygranie 6ki w totku 5 razy pod rzad...
    Zadbaj o swoje pieniądze!