PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jednoRe: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
  • Data: 2005-01-23 18:35:41
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec> szukaj wiadomości tego autora

    Ktoś (Piotr Kreglicki, a któżby!) wyklepał:

    > Czyli twoim zdaniem to, że pracownicy godzą się na niskie stawki jest
    > przyczyną bezrobocia. Ergo, jeśli zaczną żadać wyższych stawek
    > bezrobocie będzie maleć.

    On nie pisał o niskich stawkach, ale o stałych, niezależnie od ilości
    wypracowanych godzin. I jest w tej jego tezie odrobina racji -
    wystarczyłoby, żeby wszyscy pracownicy biedronek i innych smarketów czy
    przedsiębiorczych przedsiębiorców powiedzieli "nie. nie robię nadgodzin
    za darmo". Zostaną zwolnieni? To teraz trzeba, żeby ci, co przyjdą,
    powiedzieli "ruchomy czas pracy? stała pensja? najniższa?? to ja
    dziękuję"; "aplikuję na stanowisko kierownika działu. mam oprócz tego
    sprzątać, wystawiać towary i pilnować sklepu? Pilnować dostawców,
    kontrolować faktury, prowadzić księgowość? Proszę bardzo, ale za
    odpowiednią cenę. Za umówioną płacę mogę wykonywać obowiązki tradycyjnie
    przypisane mojemu stanowisku". Nie dostaliby pracy od razu. Ale
    wystarczyłoby trochę samozaparcia i jedności, a pracodawca musiałby
    spuścić z tonu i albo zapłacić więcej, albo wyspecjalizować stanowiska i
    zatrudnić więcej osób.

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)