PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚcieżki rozwoju studenta IT › Re: Sciezki rozwoju studenta IT
  • Data: 2005-10-19 16:17:39
    Temat: Re: Sciezki rozwoju studenta IT
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adrian <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam u GUI takie samo zdanie, z tym że pracodawcy często piszą że np.
    > szukają kogoś kto zna Visual C++ i MFC. Ja najchętniej bawiłbym się
    > gcc pod Linuxem i cygwin. Nie wiesz jak to jest w praktyce, jak
    > pracodawcy reagują na stwierdzenia typu: "jestem w stanie w krótkim
    > czasie opanować środowisko XXX pracując w zespole" a jako atut
    > podając właśnie biegłość w C++, umiejętność implementacji
    > standartowych algorytmów, sieci neuronowych, umiejętność
    > programowania systemowego i niskopoziomowego itp.?

    odpowiem Ci tak: w Polsce moje umiejętności nie były imponujące (być
    może ze względu na brak dyplomu, a może dlatego bo nie chciałem się
    babrać w MFC lub BCB), w UK przebiłem się przez ponad setkę kandydatów i
    dostałem dobrą pracę, z pensją za którą mogę odłożyć na emeryturę i
    utrzymać rodzinę. Nie nastawiaj się na rynek pracy w Polsce, bo Polski
    rynek pracy wcale nie jest zamknięty, tylko należy do większego
    organizmu. I tak się składa, że roboty typu "tu kliknij i tam
    przeciągnij" sa na tym dużym rynku mniej cenione od "opracuj algorytm
    który pozwoli ..." albo "optymalnie wykorzystując właściwości platformy
    zaimplementuj ..."

    B.