PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚcieżki rozwoju studenta IT › Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
  • Data: 2005-10-20 07:31:55
    Temat: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adrian <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chodzi mi o to, jak dobierać przedmioty, aby miało to ręce i nogi, bo
    > wiadomo, że nie da się być specjalistą od wszystkiego tzn. np. programistą
    > Windows, Unix, administratorem baz danych, Unix, Windows i Novell,
    > programistą serwisów WWW, specjalistą od oprogramowania wbudowanego,
    > systemów automatyki itp. tylko trzeba coś wybrać
    >
    > Interesuje mnie szczególnie czego oczekuje się od profesjonalisty:
    > -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej
    > -programista C++/Unix
    > -administrator Unix/administrator baz danych

    moim zdaniem:
    1. jesli jestes na II roku to jeszcze masz czas na scisla specjalizacje.
    IMO na tym etapie nalezy sie uczyc roznych rzeczy, ktore skladaja sie na
    wyksztalcenie informatyka. Pozniej bedzie Ci latwiej stwierdzic co Cie
    najbardziej interesuje.
    Bardzo trudno przewidziec co bedzie na topie za kilka lat. Dobre podstawy
    i otwarta glowa pozwola Ci dostosowac sie do nowych potrzeb.
    Nie trac duzo czasu na narzedzia, biblioteki, drobiazgi - to sie najczesciej
    zmienia.
    2. we wszystkich wymienionych przez Ciebie specjalnosciach (nie mam pojecia o
    automatyce) mozna przyzwoicie zarabiac. Wspomniane przez Ciebie zarobki
    gornika nie sa tutaj nadzwyczajna kwota.
    3. w tym fachu aby utrzymac sie w kursie trzeba sie uczyc nowych rzeczy caly
    czas. Kasa to moze nie byc wystarczajaca motywacja jak juz kupisz sobie to
    mieszkanie i samochod. Dlatego dobrze zajmowac sie czyms co Cie interesuje, w
    przeciwnym przypadku to faktycznie moze byc meczace.

    pozdrawiam, zycze powodzenia i odnalezienia wlasnej drogi
    Maciek